אבו מאזן: "ועידת פריז - סיכוי אחרון לפתרון שתי המדינות"

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ הבטיח להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים – ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים "לשקול לבטל ההכרה בישראל" אם המהלך יקרום עור וגידים ■ בראיון לעיתון "לה פיגארו", ערב ועידת פריז, הוא אמר: "מקווים שלא נגיע למקום הזה"

אבו מאזן / צילום: רויטרס
אבו מאזן / צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום לכוונת הנשיא הנבחר טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים וטען כי זו תפגע בניסיונות להשגת שלום. את הדברים אמר לאחר פגישה עם האפיפיור פרנציצקוס ה-2 בותיקן. יו"ר הרשות התייחס גם בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגרו" לוועידת השלום שצפויה להיערך מחר בפריז ללא ישראל, ואמר כי היא "ההזדמנות האחרונה ליישום פתרון שתי המדינות". אבו מאזן הוסיף כי שנת 2017 צריכה להיות שנת החירות לעמו.

"הוועידה שתתכנס בפריז היא ההזדמנות האחרונה ליישום הפתרון", טען אבו מאזן. "אנחנו, כפלסטינים, אומרים 'עד כאן'. אחרי 70 שנות נישול ו-50 שנות כיבוש, שנת 2017 צריכה להיות שנת הצדק, השלום והחירות לעמנו".

בהמשך התייחס אבו מאזן לכוונתו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית מתל-אביב לירושלים, צעד שמשמעותו תחילת ההכרה האמריקאית בעיר כבירת ישראל. "העברת השגרירות רק תהרוס את תהליך השלום, ותרחיק את הפלסטינים מהכרה במדינת ישראל", אמר. בהקשר זה, סוכנות הידיעות הצרפתית וכלי תקשורת נוספים באירופה דיווחו כי אבו מאזן, העביר מסר לנשיא רוסיה , ולדימיר פוטין, במסגרתו ביקש ממנו לסייע בסיכול תכניתו של טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים.

מוקדם יותר השבוע תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את כינוס הועידה המדינית: "מדובר בוועידה שהיא הונאה, הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות".בפגישתו עם שר החוץ של נורווגיה, בורגה ברנדה, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מתמודדים כאן עם אתגר גדול של כוחות טרור שלא רק חותרים להשמיד את ישראל אלא מבקשים להשמיד כל סיכוי לשלום. ישנם מאמצים נוספים שהורסים את סיכויי השלום, ואחד מהם הוא ועידת פריז.