שחקן מעוף: רוצים לדעת מה יקרה? שימו לב לנגזרי הדולר-שקל

ניתוח הצפוי להתרחש השבוע מאותת כי דשדוש מוחלט סביב הספוט עודנו אפשרי, אך הסבירות לתנועה הולכת וגדלה ■  הנגידה פלוג שוב לא תוכל להתאפק ותרכוש דולרים, השאלה: כמה?

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)

בשבוע החולף הערכנו כי המדד צפוי לסגת במעט, במנותק מהנעשה בעולם, גם אם תתרחש פריצה של רמת 20 אלף הנקודות בדאו ג'ונס. בהתאם לכך, הצענו למשקיעים אפשרות השקעה בעלת פוטנציאל לתרחיש מעין זה בדגש על כתיבת אופציות שבועיות עם הגנה חודשית במרחק 2-3 סטרייקים. הפועלים לפי הצעה זו, זכו תוך שבוע לתשואה פנומנלית של 12% עת המדד הדורך במקום עושה שמות בפרמיה השבועית.

ניתוח הצפוי להתרחש השבוע מאותת כי דשדוש מוחלט סביב הספוט עודנו אפשרי, אך הסבירות לתנועה הולכת וגדלה. אם לא מכיוון שלילי/חיובי של טבע  ופריגו ,  אולי מכיוון ה-20 אלף בדאו. אם רף זה לא ייחצה גם השבוע, די בהתרחקות של זה מהספוט הנוכחי בכדי להעכיר האווירה. הוסיפו לכך תחילת לחץ של שחקני המעוף על מניות הבנקים, החל מאמצע השבוע; ראש ממשלה המצוי בחקירה מתמשכת; ונתוני מאקרו משמעותיים - והרי לכם פוטנציאל לתנועה יומית לא מבוטלת, גם אם מדודה יחסית בסיכום שבועי.

תמחור האופציות החודשיות הרחוקות (פברואר) מרמז כי הסבירות לתנועה מטה הולכת וגדלה. מה הפלא? ניו יורק ואירופה כבר רשמו התנועה מעלה ולכן די בתיקון קל בכדי להפיל את המעוף לעבר 1,430 הנקודות ולהוציא לציבור, שחזר בחודשיים האחרונים, את מלוא האוויר מהריאות.

הרמה הקריטית היא 1,445-1,447 וזו אינה צפויה להישבר בקלות, אם בכלל תיבחן השבוע. פקודות STOP רבות יופעלו סביב רמה זו ומשם כבר יכול להיווצר צוואר בקבוק, שיאלץ את מנהלי הקרנות למכור. להערכתנו, אם תרחיש זה יתרחש, הוא לא יקרה ביומיים הראשונים למסחר שאמורים להתנהל בסימן חיובי קל על רקע הסנטימנט הכללי מארה"ב, שיחלחל לאסיה.

הפקטור המרכזי השבוע הוא לא החוזים העתידיים ולא הנעשה מעבר לים. להערכתנו, הלחץ על הדולר צפוי להימשך ועשוי להשפיע על כמחצית ממניות המעוף, כולל הדואליות. הנגידה פלוג שוב לא תוכל להתאפק ותרכוש דולרים, במה שצפוי להקפיץ שער הדולר באחוז השווה ערך לסביבות עליה של 7-8 נקודות במעוף. זו קפיצה שיכולה, ברמה היומית, להביא אותו לדלג על סטרייק ולפתח מומנטום.

אם הנגידה לא תרכוש דולרים, שבירת 3.81 כבר תוביל ללחץ ונפילה הפוכה ולכן הנעלם הגדול הוא באיזו רמה תרכוש פלוג פעם נוספת את המטבע האמריקני. עד כה התרגלו המשקיעים בשוק לסביבות 3.8 ולעיתים אף לשבירה של רמה זו, אלא שבדצמבר ראינו רכישה מפתיעה ברמת 3.83 - רמה שהדולר כבר מצוי מתחתיה.

זו הייתה רכישה מפתיעה, מחוץ לגבולות הרכישה להם התרגלו המשקיעים במט"ח, אך היא לא נועדה באמת לדחוף המטבע מעלה, כי אם לשפר את השורה התחתונה השנתית של בנק ישראל. רכישות כאלו הן בבחינת איוולת גמורה, שלא תורמות במאום לשוק ורק מייצרות עוד הפסדים למשק (סביב 11 מיליארד שקל מתחילת תקופת הרכישות - והתקשורת מתעלמת).

עם זאת, יכולות רכישות אלו לייצר מומנטום נקודתי. כיוון שכך, מי שפועל בשוק צריך להתמקד בימים הקרובים לא בחוזים העתידיים או בשלב הטרום מסחר, שהרי טבע ופריגו גם בתרחיש ירידה יאבדו גובה באופן מתון, כי אם בנעשה בשוק נגזרי הדולר/שקל, שאם לשפוט לפי הסטייה כבר ממתין בידיעה גמורה לא של "אם" אלא של "מתי" לרכישות הדולרים של בנק ישראל. 

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חוו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.