שקד: סבלתי במשך שנים מסיקור לא הוגן ב"ישראל היום"

שרת המשפטים, שקידמה את החוק נגד "ישראל היום" אך נעדרה מההצבעה עליו, טוענת כי סבלה בעצמה מסיקור לא ענייני מצד החינמון: "לא קיבלתי פינוקים" ■ על הביקורת כלפי היועמ"ש מנדלבליט: "אנשים לא מכירים את השיקולים שמנחים אותו"

איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב
איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב

שרת המשפטים איילת שקד, אמרה היום (ב') כי פרשת מוזס-נתניהו מעלה לסדר היום התנהלות מגמתית ולא הוגנת של כלי התקשורת כלפי פוליטיקאים. "במשך שנים היו כמה עיתונים גדולים שחטאו בזה, אני מניסיוני סבלתי מחוסר הוגנות במשך שנים בעיתון 'ישראל היום'. אני מקווה שהעיתונים במדינה יהיו עניינים אחרי הפרשה הזו", אמרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS על רקע חקירות ראש הממשלה.

 

שקד הוסיפה על רקע קולות הביקורות כלפי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי הציבור צריך לסמוך את ידיו על מערכת אכיפת החוק. "אני מכירה היטב את היועמ"ש, אני עובדת אתו יום-יום. הוא הגון, ישר ומקצועי. אם היה חושב שהוא לא מסוגל, הוא היה מוותר על מעורבותו בתיק. אני חושבת שהוא מנהל את זה בצורה מקצועית", אמרה בהתייחסה לעובדה שההקלטות שמתפרסמות באחרונה הובאו לידיעת מנדלבליט לפני כשנה.

"אנשים שמעלים ספקולציות על התנהלותו של מנדלבליט לא מכירים את פרטי החקירה ואת השיקולים שמנחים אותו", אמרה שקד. "אני סומכת עליו ועל שיקול-דעתו במאה אחוז, כמו גם על שיקול פרקליט המדינה. אני ממוקמת דלת צמוד לפרקליט המדינה וליועמ"ש. הם מתעסקים בחקירה, וצריך לחכות להחלטתם".

שקד נימקה את היעדרותה מהצבעה על "חוק ישראל היום", אותו קידמה, בסיבה עניינית. "אני לא מקבלת פינוקים, אני עובדת קשה. באותו היום הייתי בכנס של סוכני ביטוח באילת, ולכן לא הייתי בהצבעה. התקזזתי", אמרה.