ועדת הכספים לאוצר: להעביר למכרה בתמנע 80 מיליון שקל

חוק ששינסקי 2 פגע במכרה בתמנע "שאיננו בקטגוריה של המפעלים שנקשרו באותו חוק, ועל כן הייתה הסכמה שלגביו יהיו הקלות וגם יינתנו לו מענקים" שלא הועברו ■ גפני: "נותן לאוצר שבועיים לחזור לוועדה עם תשובה חיובית לגבי המענק"

בוועדת הכספים של הכנסת הביעו היום (ב') תרעומת קשה על אגף התקציבים במשרד האוצר בעקבות מה שהוגדר על ידי הוועדה כעיכובים וסירוב של האוצר להעביר מענק של 80 מיליון שקל למפעל מכרות הנחושת בתמנע, חרף סיכומים קודמים בעניין. בדיון מיוחד שקיימה הוועדה בנושא הסביר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי חוק ששינסקי 2 פגע במכרה בתמנע "שאיננו בקטגוריה של המפעלים שנקשרו באותו חוק, ועל כן הייתה הסכמה שלגביו יהיו הקלות וגם יינתנו לו מענקים". עם זאת, המענקים לא הועברו.

יוזמי הדיון היו חברי הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), דוד ביטן (הליכוד) ואראל מרגלית (המחנה הציוני). לוי אמר, ש"סוכם שהמפעל יקבל מהמדינה מענק של 80 מיליון שקל והאוצר חזר בו מביצוע ההסכם. כעת יש סכנה לפיטורי 250 עובדים".

רכז תעשייה ומסחר באגף התקציבים באוצר, אמיר רשף, ניסה להסביר ש"ההתחייבות של מנכ"ל משרד ראש הממשלה להענקת מענק של 80 מיליון שקל למפעל איננה התחייבות של האוצר" לדבריו, לזכות המפעל עומד מענק מ-2010 של 115 מיליון שקל. כסף זה לא מועבר כי טרם החלו ההשקעה בפעילות התעשייתית, שבגינה המפעל יוכל לקבל את הכסף. מנכ"ל המפעל, יוסף שניר, אמר ש"לא החלה הפעילות התעשייתית בגלל ששינסקי, תקועים עם המפעל".

גפני סיכם את הישיבה ואמר שהוא "נותן לאוצר שבועיים לחזור לוועדה עם תשובה חיובית לגבי המענק. אם התשובה תהיה שלילית, אני אכנס את הוועדה על מנת להחליט אילו חוקים של האוצר אנחנו מקדמים ואילו לא".