חורך את הרשת: קרב הבוץ המביך בין אייל גולן לאביב גפן

מהתגובות המשעשעות לקרב המילולי המתוקשר בין אייל גולן ואביב גפן, דרך ההתפתחויות בפרשייה המדוברת במדינה ועד ההיסטריה סביב העופרת בקפה ■ צפו בתוכנית "מה ברשת" לסיכום האירועים הבולטים של השבוע

מה ברשת , אביב גפן נגד אייל גולן/ צילום: מתוך הוידאו של מוטי אהרונוביץ
מה ברשת , אביב גפן נגד אייל גולן/ צילום: מתוך הוידאו של מוטי אהרונוביץ

הפרשה המדוברת ביותר במדינה והיא כמובן פרשת נתניהו ומוזס, שגרפה כבר 60 אלף שיחות ברשת מאז שהתפוצצה. מדובר באחת הפרשיות הגדולות ביותר מבחינת מודעות ציבורית ועניין שיצא מהברנז'ה גם לקהל הרחב.

לפי חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, הדעות בין הגולשים חלוקות: 29% מאשימים את ארנון (נוני) מוזס ואת עיתון "ידיעות אחרונות" שעברו על החוק, 23% מאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, 34% מאשימים את שניהם, ו-14% מבולבלים או לא מביעים דעה.

היו גם גולשים שהתעצבנו על "ידיעות אחרונות" עד כדי כך שהעלו סרטון בו הם זורקים את העיתון לפח. מה שכן, בעקבות הפרשה מעל 60% מהגולשים חשבו שהתקשורת מוטה ולא אמינה, וכמובן אחד מכל 10 פוסטים בפרשה כתוב בלשון המוריסטית או צינית.

הראיון של אביב גפן למוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות" בסוף השבוע שעבר עצבן את אייל גולן, ובמהרה התקשורת והרשת הצטרפו גם הם לחגיגה. הפרשה גרפה 14 אלף שיחות, מתוכן 24% תומכים בגולן, 13% תומכים בגפן, והשאר צוחקים כל הפרשה.