פיצ'ר מהפכני הופך את הסמארטפון הזה ללהיט הבא

סמארטפון סיני חדש שנחשף בתערוכת CES הוא הראשון בעולם בו משולב חיישן חומרים המאפשר לכם לדעת עד כמה המוצר שאתם קונים טרי, האם התרופה שאתם קונים נכונה ואפילו לגלות את אחוז השומן בגוף שלכם

סמארטפון עם ראיית רנטגן נשמע כמו משהו מסרט מדע בדיוני, אבל מכשיר שהוצג בתערוכת CES 2017 מתקרב להגדרה הזו. המכשיר הסיני שנקרא Changhong H2 הוא הראשון בו משולב חיישן חומרים המאפשר לכם לדעת עד כמה המוצר שאתם קונים טרי, האם התרופה שאתם קונים נכונה ואפילו לגלות את אחוז השומן בגוף שלכם.

המכשיר החדש משתמש בחיישן שפולט קרן אינפרה-אדום שמבצעת אינטראקציה עם החומר הנבדק ברמה המולקולרית, ובוחנת את תגובת המולקולות לאור המוקרן עליהן, הנמדדת באורכי גלים שונות, ומשווה אותן במהירות לבסיס נתונים מוגדר מראש לשם השוואה וזיהוי.

מדובר בחיישן שמסוגל למדוד BMI בגוף האדם, לבדוק את אחוז הסוכר בתפוז ואפילו לבדוק גלולה כדי לוודא שלא לוקחים בטעות תרופה אחרת. ויש גם זווית ישראלית, מי שפיתחה את חיישן ה- SCiO שמסוגל לבצע את אותן המשימות, היא חברה ישראלית בשם "קונסיומר פיזיקס". המכשיר החדשני מגיע עם מסך 6 אינץ', מצלמת 16 מגה פיקסל מאחור וחיישן טביעות אצבע והוא צפוי לצאת לשוק ביוני 2017 תמורת 430 דולר.