צוקברג נגד צו ההגירה של טראמפ; גוגל מחזירה עובדים מחו"ל לארה"ב

מנכ"ל גוגל: "העדיפות הראשונה שלנו היא לדאוג לעובדים בחו"ל שנמצאים בסיכון בגלל הצו" ■ מארק צוקרברג בפוסט בפייסבוק: "כמו רבים מכם, אני מודאג; צריך לדאוג לביטחון, אבל מול גורמים שאכן מהווים איום בפועל"

סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס

בגוגל מותחים ביקורת על דונלד טראמפ בעקבות הצו שעליו חתם בנושא ההגירה, ומחזירים לארה"ב חלק מהעובדים שעובדים בחו"ל. במזכר לעובדים הציג להם מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי את ההשפעות של הצו הנשיאותי על עובדי גוגל.

"אנו מוטרדים מההשפעה של הצו הזה ומכל צעד שיכול להטיל מגבלות על עובדי גוגל ומשפחותיהם, או שיכול להציב מחסומים בפני הבאת כישרונות גדולים לעבודה בארה"ב", כתב פיצ'אי. "כואב לראות את המחיר האישי שגורם הצו הנשיאותי הזה לעמיתינו לשלם".

אתמול (שישי) חתם הנשיא דונלד טראמפ על צו נשיאותי שעצר את תוכנית הפליטים של ארה"ב וחסם אזרחים מכמה מדינות בעלות רוב מוסלמי מלהיכנס לארה"ב לפחות למשך 90 יום - אפילו אנשים שכבר יש להם אשרות והיתרים חוקיים לחיות בארה"ב. המדינות הן איראן, עיראק, לוב, סומליה, סודאן, סוריה ותימן. 

לפי "וול סטריט ג'ורנל" "לפחות" 187 עובדי גוגל שבדרך כלל חיים ועובדים בארה"ב מושפעים מהאיסור, והחברה קוראת חזרה לעובדים שנמצאים כעת בחו"ל ועלולים להימצא בסיכון. "העדיפות הראשונה שלנו היא לעזור לעובדי גוגל שמושפעים מהצו", אמר פיצ'אי. "אם אתם בחו"ל וזקוקים לעזרה אנא פנו לצוות הביטחון הגלובלי שלנו". 

ענף הטכנולוגיה תמך ברובו בהילארי קלינטון טרם הבחירות, ונשען בצורה משמעותית על כוח עבודה מיומן של מהגרים - כלומר, רטוריקת הבידוד והאנטי-הגירה של דונלד טראמפ עוררה דאגה בעמק הסיליקון. סטיב באנון, האסטרטג הראשי של דונלד טראמפ, ולשעבר עורך של אתר החדשות הימני הקיצוני Breitbart, כבר ביטא בעבר דאגה בנוגע למספר המנכ"לים ממוצא אסייתי בתעשיית ההיי-טק. 

"כאשר שני שלישים מהמנכ"לים בעמק הסיליקון הם מדרום אסיה או מאסיה, אני חושב...", כך אמר. "מדינה היא יותר מכלכלה. אנחנו חברה אזרחית".  

סונדאר פיצ'אי מגוגל אינו מנכ"ל ההיי-טק הבולט היחיד שדיבר נגד הצו הנשיאותי של טראמפ בנושא ההגירה. מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, כתב בפוסט ברשת החברתית: "בדומה לרבים מכם, אני מודאג מהשפעת הצווים הנשיאותיים האחרונים שעליהם חתם הנשיא טראמפ. עלינו לשמור על המדינה הזו בטוחה, אולם באמצעות התמקדות באנשים שאכן מהווים איום".

דובר מטעם גוגל מסר: "אנו מודאגים מההשפעה של ההוראה הזו ומכל הצעה שיכולה להטיל מגבלות על עובדי גוגל ומשפחותיהם, או להציב חסמים בפני הבאת כישרונות לארה"ב. נמשיך לחשוף את השקפותינו על הסוגיות הללו בפני מנהיגים בוושינגטון ובמקומות אחרים".