שחקן מעו"ף: זו האסטרטגיה המתבקשת השבוע בבורסה בת"א

בבואנו לנתח את הצפוי בפברואר ובשבוע הקרוב, נזכיר את הנחת המוצא שלנו מתחילת השנה: אין כל קשר בין הנעשה בניו-יורק לבין הנעשה בת"א, המעוף צפוי להציג תשואת חסר גם בהמשך עליות בוול סטריט

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בשבוע שעבר הערכנו כי למרות היציבות היחסית בת"א, פנינו לתנועה אלימה וירידה מהירה לכיוון 1,400 הנקודות. חלק היו ספקנים לאור סביבת השיאים בוול סטריט, אך בסופו של דבר המעו"ף איבד גובה ביומיים שליליים עד לרמת 1,403 ונבלם ברמה זו באופן אקראי ביותר - לא ניתן היה להמשיך באווירת הנכאים בת"א בזמן שהדאו ג'ונס פורץ רמת 20 אלף הנקודות וסוחב אחריו את הנאסד"ק וה-S&P.

בבואנו לנתח את הצפוי בפברואר ובשבוע הקרוב נזכיר את הנחת המוצא שלנו מתחילת השנה: אין כל קשר בין הנעשה בניו-יורק לבין הנעשה בת"א, והמעוף צפוי להוסיף ולהציג תשואת חסר גם בתרחיש המשך עליות בוול סטריט.

תחת הנחה זו יש לבחון כל מגמה נקודתית. לכן, הרמה הנוכחית, סביבות 1,430 במדד, היא עניין זמני שכן אחד משניים בוודאות יתקיים השבוע: ניו-יורק תמצא עצמה בתיקון נקודתי-טכני מתבקש שלאחר פריצת שיא ומחסום פסיכולוגי; ו/או המוסדיים יוסיפו לנצל הרמה הגבוהה במדד הבנקים כדי להקטין חשיפה מקומית. נוסף לכך אנו מניחים כי ללא התערבות בנק ישראל, הדולר צפוי לרדת כבר בימים הקרובים לרמת 3.75-3.76 (עפ"י הפוזיציות הפתוחות לפברואר, גם רמת 3.74 על הפרק) ולקזז מהדואליות את השפעתן החיובית.

שחקני המעוף מניחים כי למרות סנטימנט עולמי חיובי, טרם נפרדנו ברמה החודשית מ-1,400 וברמה השבועית משבירת 1,420. הפוזיציות הפתוחות בהתחשב בתקבול, בניגוד לרבים המביטים על כמויות בלבד, מסמנות יעד חודשי של 1,390-1,410, אבל אנו רואים כמויות נמוכות מהממוצע השנתי. עניין זה נובע רובו ככולו מסטיית התקן הנמוכה - 9.5%. סטייה זו אינה יכולה להתקיים לאורך חודש שלם וברור לכל כי בשלב זה או אחר נגיע ל-10.5% ואף 11%.

המשמעות היא שלא כדאי להרבות בכתיבת אופציות חודשיות, כי ממילא ניתן יהיה לקבל אותו התקבול בעוד כמה ימים. לכן אנו רואים התעוררות באופציות השבועיות, מחזור מסחר הוא הגבוה מזה חצי שנה ולא בשל אטרקטיביות של אלו אלא משום היעדר אלטרנטיבה בחודשי. אסטרטגיה המתבקשת לשבוע הנוכחי הינה כתיבת CALL שבועי קרוב, ואפילו 1,430, וקניית חודשי רחוק סביבות 1,460. בכל תרחיש פקיעה שבועי עד 1,440 אסטרטגיה זו תניב רווח וממילא בעמידה במקום או בירידה קלה לסביבות 1422-4 יתקבל הרווח כבר ביום הכתיבה, ויש לממשו.

מי שיטען כי על אותו משקל יש גם לכתוב הצד ההופכי אינו טועה, בטח בהתחשב בסטייה, אלא שתי בעיות צריכות לעמוד אל מול עיניו. הראשונה, גם האופטימיים ביותר יסכימו כי הראלי הנוכחי בוול סטריט קרוב לסיום ולכן תיקון נקודתי קל מתבקש. השנייה, הזירה הפוליטית עם אפשרות בחירות ממשמשת ומתקרבת מרחיקה זרים שהחלו להקטין חשיפה ועולה כעת בוועדות השקעה מקומיות בדגש על מניות הבנקים והגז. אי לכך, מוטב להמתין עם הצד ההופכי, גם אם ברור למדי כי תנועה אלימה מטה בימים הקרובים אינה על הפרק, בניגוד לשבוע החולף.

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון, לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חוו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.