יוזמה לשיתוף-פעולה בין מנהלי סוכנויות הפרסום בדיגיטל

כרמל ברן, שייסד את ארגון מנהלי הדיגיטל בישראל, מוביל יוזמה שתפגיש בין בעלי סוכנויות הדיגיטל לצורך דיון בסוגיות בוערות בתעשייה ■ ברן טרם פנה בנושא לממונה על ההגבלים העסקיים, שאמורה לאשר את המפגש

האם יוזמה חדשה לשילוב כוחות של מנהלי ובעלי סוכנויות הפרסום בדיגיטל תקרום עור וגידים? כרמל ברן, שהקים את ארגון מנהלי הדיגיטל בישראל, מוביל יוזמה שתנסה לאגד את בעלי סוכנויות הדיגיטל לדיון משותף, במה שהוא מגדיר "סוגיות הליבה של הענף". לאחר כמה שבועות שבהם ברן דן בצורך באיגוד עם מנהלים שונים, הוא פתח ביום חמישי האחרון קבוצת וואטסאפ סגורה שכוללת בעלי סוכנויות ומנהלים, וקרא להם להצטרף למפגש משותף.

"התאגדנו כאן כמה אנשים שאכפת להם מהתעשייה ועתידה", כתב ברן, "על-מנת לנסות וליצור קהילה שתפעל למען האינטרסים המשותפים שלנו ותקדם נושאים חשובים כמו מקצועיות, תעסוקה בתחום ועוד".

כדי להסיר ספק הוא מבהיר כי "נמצאים כאן רק בעלים ומנכ"לים של סוכנויות פרסום", ומסמן את הכיוון: "האג'נדה פתוחה להצעות ורעיונות שלכם. אנו נצרף מנכ"לים ובעלי סוכנויות נוספים בהמשך, ומשם נארגן מפגש משותף שבו נוכל להכיר ולדון בסוגיות הליבה של התעשייה".

עד לשלב זה לא עשה ברן פרה-רולינג עם הממונה על ההגבלים העסקיים. על-מנת להפגיש מספר כה גדול של מנהלי עסקים שאמורים להתחרות זה בזה, נדרש אישור מקדים של הממונה או הגדרת פיקוח שיוודא כי אין פגיעה בתחרות. משרד הממונה הקפיד בעבר על סוגיות כאלה, אפילו כשהיה מדובר במפגשים במסגרת ועדת המדרוג.

בשיחה עמו הבהיר ברן ל"גלובס" כי בכוונתו להביא לשיתופי-פעולה בין הסוכנויות. "אם הייתה יותר אחדות בתעשייה, זה היה לטובת כולנו. להחזיק סוכנות דיגיטל זה לא פשוט - גם מבחינת רווחיות. אני בעד שיתופי-פעולה, שכל הגופים ינסו לעשות משהו עבור התעשייה. משרדי פרסום עוברים למודלים חדשים, וכרגע אין ממש תקשורת. הם מתחרים. יש המון אגו, ויש נפגעים. התוכניות הן להיפגש, וסוגיות הליבה הן מה שיעלו המנהלים".