מחר: שביתה בת שעתיים בעל-יסודיים בירושלים

מטה המאבק למען ירושלים הודיע כי הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בבירה יושבתו מחר למשך שעתיים ויחלו בשעה 10:00 ■ פעילויות הצהרונים בוטלו ■ אתמול הכריזה עיריית ירושלים על שביתה כללית בעיר, כחלק מסכסוך תקציבי מול האוצר

ברקת. "אין עיר שיש בה ויכוחים כמו אצלנו" / צילום: איל יצהר
ברקת. "אין עיר שיש בה ויכוחים כמו אצלנו" / צילום: איל יצהר

השביתה בירושלים מחריפה: הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בבירה יחלו מחר (ב') בשעה 10:00 - כך הודיע הערב מטה המאבק למען ירושלים. בנוסף, יבוטלו פעילויות כלל הצצהרונים ברחבי העיר והשבתת שירותי העירייה ברחבי העיר תימשך. שאר מוסדות החינוך והחינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

אתמול הכריזה עיריית ירושלים על שביתה כללית בעיר כחלק מסכסוך תקציבי מול משרד האוצר. החל מהבוקר מתקיימת מחאת עובדי עירייה שבמסגרתה הם מפגינים במספר מוקדים. במסגרת המחאה, מושבתים כלל השירותים העירוניים, הכוללים את פינוי האשפה, תשלומי הארנונה ועוד, למעט מערכת החינוך שפועלת כסדרה לפי שעה. עובדי עיריית ירושלים אף הגדילו לעשות וסגרו למשרדי האוצר את אספקת המים.

לטענת ראש העיר ברקת, משרד האוצר "מפקיר את ירושלים" ומסרב להעביר את הכסף עליו סוכם בחודשים האחרונים - על סך 800 מיליון שקלים כמענק לבירה. "הבטחה זו שניתנה על ידי שר האוצר נותרה ללא כיסוי והסכום לא הועבר. כמו כן, טרם אושר המתווה העירוני לבניית 1,000 כיתות לימוד הכרחיות לתלמידי העיר", נמסר בהודעה מהעירייה.

עוד הוסיפו: "אי העברת התקציב לירושלים פוגעת באופן קשה בשירותים הבסיסיים של קרוב ל-900 אלף תושבי העיר ומיליוני מבקריה ואוהביה, תיאלץ להביא לפיטורי עובדים רבים ומשדרת דווקא בעת זו מסר נורא לפיו משרד האוצר מפקיר את בירת ישראל".

משרד האוצר: "תושבי ירושלים הפכו לבני -ערובה"

במשרד האוצר הכחישו כי קיים סיכום עם העירייה על סכום בסדר גודל כזה ותקפו בחריפות את ראש העיר ברקת. "עיריית ירושלים הפכה את ההשבתה לשיטה", מסרו מהמשרד בתגובה למחאה. "צר לנו שתושבי הבירה שמשלמים ארנונה מהגבוהות בארץ הפכו לבני-ערובה לאינטרסים זרים. משרד האוצר הכיר ומכיר בחשיבות ירושלים לפני ברקת וגם אחריו. אנו מצרים על כך שראש העיר משתמש בעובדי העירייה כאמצעי לחץ על הממשלה".

"לצערנו, במקום לספק לתושבי העיר שירות משתמש ראש העיר בתשלומי התושבים כדי לממן את נוכחות עובדי העירייה בהפגנות", הוסיפו במשרד והאשימו את ברקת בהתנהלות בזבזנית, בשיעורי גביית ארנונה נמוכים ובהידרדרות באשכול החברתי. באוצר הסכימו להגדיל את התקציב לירושלים ב-5% בלבד, כך שיעמוד על 525 מיליון שקלים - ובכך שהפער בין הצדדים עומד על 275 מיליון שקלים.