אופנהיימר: תנודתיות צפויה בטבע, אך המניה אטרקטיבית

אופנהיימר חוזרים על המלצת "תשואת יתר" לטבע, במחיר יעד של 43 דולר למניה ■ ביו.בי.אס עוקצים את הנהלת טבע: "בניגוד לאליהם, תמחרנו תחרות בקופקסון ב-2017"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע  דיווחה אמש (ב') כי בית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז דלאוור שלל את תוקפם של 4 פטנטים של החברה על הקופקסון במינון 40 מ"ג, במסגרת משפט הפרת פטנטים שהיא מנהלת כנגד חמש חברות, ומנייתה יורדת בחדות בבורסה.

כצפוי, אנליסטים ממהרים להגיב לחדשות הקשות. ב-UBS מסבירים כי מדובר כמובן בחדשות רעות לטבע , אך מאידך בשורות טובות לחברות התרופות מומנטה ומיילן .

עוד מסבירים ב-UBS כי לא הופתעו מהחדשות מאחר שהמודלים שלהם העריכו כניסה לתחרות גנרית כבר ב-2017, בעוד שהנהלת טבע בתחזית הבסיסית שלה העריכה שלא תהיה תחרות כזו. עם זאת, גם בטבע סיפקו תחזית ל"תרחיש תחרות ב-2017" ובו הערכה כי הרווח השנתי במקרה כזה ייפגע ב-65 עד 80 סנט למניה.

באופנהיימר ממשיכים לדרג את טבע בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 43 דולר, פרמיה על מחיר השוק. עם זאת, באופנהיימר מעריכים כי המניה תמשיך להיות תנודתית בתקופה הקרובה, אך גם חושבים כי היא אטרקטיבית להשקעה בטווח הארוך. "לאחר שהחברה תראה התייצבות בפעילות הגנריקה הגלובאלית, גם המניה תחזור לתפקד, לקראת המחצית השנייה של 2017", נכתב בהמלצה מצד אופנהיימר.

עוד נכתב כי "אנו צופים כי ציבור המשקיעים יתמקד בצעדים שמתכננת טבע לעשות על מנת למתן את השפעת אובדן הפטנט על הקופקסון 40 מ"ג, דוגמת הורדת הוצאות תפעוליות או השקת גרסה גנרית מצד טבע עצמה".

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', הגיב היום להחלטת ביהמ"ש בארה"ב בעניין טבע: "המכה המשפטית שטבע ספגה אינה סוף הדרך. יש עדיין מקום לאופטימיות, בוודאי במחיר המניה הנוכחי, ויש סיכוי להפוך את התהליך המשפטי ולהצליח להגן על הפטנטים בקופקסון 40 מ"ג.

"עם זאת, המכה הזו בוודאי מעלה בצורה משמעותית את הסיכויים לכישלון של טבע ובמקביל גם מעלה את הסיכויים של השקה מוקדמת של גרסה גנרית כבר באמצע 2017. השקה בסיכון הכוונה היא שהמתחרים של טבע (בעיקר סנדוז) יקבלו מספיק ביטחון שהתהליך המשפטי יסתיים לטובתם וייקחו את הסיכון להשיק כבר עתה".

אם כך, שואל אלפר, מה יקרה אם באמת הקופקסון יידעך בשנים הקרובות? "מעבר למכה לרווחים של החברה, המשמעות האמיתית היא שבעצמם טבע בלי קופקסון היא חברה חדשה וכל תשומת הלב תופנה לחלקים האחרים של החברה - בעיקר מסחור התרופות המקוריות החדשות (הנטינגטון וכאבים) והיכולת לייצר מאקטוויס את הרווחים שהחברה הבטיחה. אם טבע תצליח לקיים את ההבטחה באלמנטים האלה, המניה, עם הזמן, תתאושש מהשפל שהגיעה אליו ותעלה לכיוון ה-40 דולר. הנקודה היא שטבע נמצאת במעין מזלג דרכים, התנהגות המניה בתקופה הקרובה תהיה בינארית".