טירוף: 220 מכוניות חדשות עולות על הכביש בישראל בכל שעה

הערכות: מעל 44 אלף כלי רכב חדשים עלו בינואר על הכביש ■ מכירות שיא במותגי היוקרה: מרצדס מסרה מעל 1,100 כלי רכב חדשים, נתון מקביל למסירות שנתיות לפני כמה שנים

פקק / צילום: אלון רון
פקק / צילום: אלון רון

שוק הרכב הישראלי נמצא בדרך לשיא חדש. על פי הערכות ראשוניות נמסרו בחודש ינואר לבדו מעל 44 אלף כלי רכב חדשים, ממוצע של כ-1,760 מכוניות ליום עבודה או כ-220 מכוניות חדשות בכל שעה. רבות מההזמנות הן של כלי רכב, ששוחררו מהמכס כבר בדצמבר כדי להקדים את עליית המס בעקבות עדכון המס הירוק. בנוסף נמסרו כמויות גדולות של כלי רכב לציים, שהמתינו לקבלתם עוד מהרבעון האחרון של 2016. בינואר הקודם, שהחזיק בשיא החודשי עד כה, נמסרו כ-36 אלף כלי רכב חדשים "בלבד".

נתון המסירות הרשמי הראשון, בינתיים, פורסם הבוקר (ד') על ידי מרצדס והוא מראה כי מותג היוקרה מסר בינואר בלבד מעל 1,100 כלי רכב חדשים - נתון מקביל למסירות השנתיות מלפני כמה שנים. מתוכם 100 כלי רכב היו של דגם ה- S קלאס במחיר של כ-800 אלף עד 1.1 מיליון שקל ליחידה. חלק נכבד מאותן מכוניות S קלאס היו מדגם ה-S500 ההיברידי הנטען ("פלאג-אין"), שמחירה כ-750 אלף שקל, אחרי הטבת מס של מאות אלפי שקלים במסגרת "המיסוי הירוק".

ובתוך כך מתרחב הייבוא לישראל של דגמי רכב יוקרתיים עם הנעה היברידית-נטענת, שהפכו בשנה החולפת ללהיט בקרב האלפיון העליון. המצטרפת האחרונה לחבורה היא יבואנית פורשה, שהחלה לפתוח הזמנות לשני דגמי פלאג-אין של החברה.

הראשון הוא רכב הכביש-שטח קאיין, שמצויד במנוע 3 ליטר ובמנוע חשמלי עם הספק כולל של 416 כ"ס הרכב מסוגל לנוע עד כ-35 קילומטר על חשמל בלבד ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות. הוא מיובא ברמת גימור גבוהה במחיר של 585 אלף שקל אחרי הטבת המס. בנוסף החלה החברה לשווק בארץ את דגם הפלאג-אין של מכונית הספורט-יוקרה פנאמרה עם מערכת הנעה דומה בהספק משולב של 462 כ"ס. הרכב יכול לנוע עד 25 קילומטר על חשמל בלבד, מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ומגיע ל-278 קמ"ש. מחירו 749 אלף שקל אחרי הטבת המס ברמת הגימור "פלטינום" הגבוהה.