מחיר למשתכן בכפר יונה: דירת 100 מ"ר בכ-937 אלף שקל

מדובר במכרז הכולל 288 יחידות דיור סך הכל בשלושה מגרשים שונים ■ ההצעות הזוכות במכרז משקפות הנחה במחיר הסופי של הדירות בשיעור של כ - 25% ממחיר דירות דומות בשוק החופשי

כנס קבלנים למחיר למשתכן / צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין
כנס קבלנים למחיר למשתכן / צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין

מכרז מחיר למשתכן נסגר בהצלחה בכפר יונה. מדובר במכרז הכולל 288 יחידות דיור סך הכל בשלושה מגרשים שונים. בשני מגרשים מתוך השלושה זכתה חברת ספייס בנייה ויזמות שתוכל לבנות 168 יחידות דיור ובמגרש בשלישי זכתה חברת שרבט שתוכל לבנות 120 יחידות דיור סך הכל.

המתחם בו פורסם המכרז הוא חלק ממקב"ת ינוב, תוכנית גדולה יותר בכפר יונה שכוללת 1,966 יחידות דיור סך הכל לצד כ-13 אלף מ"ר למשרדים ומסחר.

על פי תוצאות המכרז, וההצעות הזוכות, מחיר דירת 85 מ"ר יעמוד על כ-808 אלף שקל, מחיר דירת 100 מ"ר יעמוד על כ-937 אלף שקל ומחיר דירת 110 מ"ר על כ-1.02 מיליון שקל. נזכיר כי הדירות כולן ישווקו לזכאים בעלי תעודות זכאות לתוכנית מחיר למשתכן. מחירי הדירות כוללים את מרכיב המע"מ, שטחי המרפסת החניה והמחסן. עוד נציין כי ההצעות הזוכות היו נמוכות באופן משמעותי ממחיר המקסימום שנקבע במכרז.

על פי נתוני משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורמ"י, ההצעות הזוכות במכרז משקפות הנחה במחיר הסופי של הדירות בשיעור של כ-25% ממחיר דירות דומות בשוק החופשי.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן ומספר יחידות הדיור המוזלות ששווקו בהצלחה לקבלנים ויזמים, מכרזים אלו מעלים את המספר כעת ל-24,962 יחידות דיור מוזלות שעתידות להיבנות במסגרת מחיר למשתכן בלבד, ו-26,611 יחידות דיור מוזלות בתוספת מכרזי מחיר מטרה שנסגרו בהצלחה. נציין כי מספר זה אינו כולל את תוספות הקלת ה'שבס' ביישובים השונים, שלא תמיד מתקבלות וגם לעיתים כוללות דירות למכירה בשוק החופשי, אלא רק את מספר יחידות הדיור שנמכרו ליזמים וקבלנים על פי נתוני המכרזים בפועל. נזכיר כי על זכאי הרוכש דירה מוזלת נאסר למכור אותה במשך חמש שנים מיום קבלת המפתח.