נעילה מעורבת בוול סטריט; אמזון הכתה את תחזיות הרווח

דיווחים: טראמפ איים לשלוח חיילים למקסיקו ■ מאקרו: פורסם נתון תביעות האבטלה השבועיות; מחר - דוח התעסוקה ■ החשש מכשלון הנפקת איי.סי. פאואר הפיל את קנון ב-13%

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע המהלכים האחרונים של טראמפ והחשש שמא הם יגבירו את חוסר הוודאות בשווקים. עונת הדוחות ונתוני המאקרו המשיכו לעמוד במוקד, כאשר עיני המשקיעים מופנות לעבר דוח התעסוקה, הראשון בעידן טראמפ, שיפורסם מחר.

 

בשווקים החלו לעכל בימים האחרונים את המהלכים הפזיזים שנקט טראמפ מאז היכנסו לתפקיד. בין היתר, הנשיא האמריקאי הטיל איסור כניסה לארה"ב של אזרחים מוסלמים מ-7 מדינות שונות ואיום לפיו ארה"ב תטיל מס יבוא על מוצרים ממקסיקו אם זו תסרב לממן את בניית הגדר בגבול עם ארה"ב.

היום פורסמו דיווחים על "מעללים" נוספים של טראמפ, לפיהם הוא ניהל שיחה קשה עם ראש ממשלת אוסטרליה ואף נזף בו על הסכם שנחתם עם ממשל אובמה לגבי האפשרות שארה"ב תקלוט מאוסטרליה 1,250 פליטים. לפי דיווח נוסף, טראמפ איים בשיחה נוספת שקיים עם נשיא מקסיקו, לשלוח חיילים למקסיקו כדי "לטפל בבחורים הרעים". 

אם לא דיי בכך, רבים בשוק מעריכים כי טראמפ עלול להצית מחדש "מלחמת מטבעות". יועצו של טראמפ האשים השבוע את גרמניה כי היא מנצלת את שערי האירו הנמוכים ואף פועלת בעצמה לפיחות שער המטבע כדי להשיג יתרון סחר מול ארה"ב. היערות אלה הגיעו גם לאחר שטראמפ הצהיר מספר פעמים כי מדינות גוש האירו וכמה מדינות באסיה פוגעות בכלכלת ארה"ב ע"י יצירת פיחות מלאכותי בשערי המטבען שלהן. במקביל הוא אף אמר במספר הזדמנויות כי שער הדולר גבוה מדי. בתגובה, הדולר נחלש מול האירו ומטבעות נוספים ומדד הדולר (DXY) השלים ירידה של כ-4% מתחילת השנה.אתמול החליט הפד להותיר את הריבית ללא שינוי, בהתאם להערכות בשוק. נראה כי הפדרל ריזרב בחר להמתין ולראות לאן נושבות הרוחות בבית הלבן בכל הנוגע למדיניות העתידתית של טראמפ.

בזירת המאקרו פורסמו היום תביעות האבטלה השבועיות, שירדו לרמה של 246 אלף, לעומת צפי לירידה מתונה יותר ל-251 אלף ולאחר שהנתון הקודם עמד על 259 אלף.

כעת, המשקיעים ממתינים בדריכות לדוח התעסוקה המלא שיפורסם ביום שישי. מדובר בדוח התעסוקה החודשי הראשון בארה"ב לאחר כניסת טראמפ לבית הלבן. דוח זה משמעותי ביותר לקביעת שיעורי הריבית, כיוון השווקים ובכלל אחד האינדיקטורים המרכזיים לבריאות הכלכלה הגדולה בעולם. 

מניית קנון המשיכה בסנטימנט השלילי לאחר הנפילה בת"א, על רקע החשש מפני כישלון ההנפקה הצפויה של החברה בת שלה איי.סי. פאואר הלילה בניו-יורק. באקסלנס מעריכים כי "אם ההנפקה תצליח, המניה של החברה תקפוץ, כי קנון הולכת לפיצול ולא תהווה חברת החזקות".

מניית סלקט ביוטכנולוגיה  זינקה במסחר על רקע ההודעה אתמול על מינויו של ד"ר ירון פרג למנהל הפיתוח הראשי של החברה. סיבה אפשרית נוספת לזינוק הוא הרוד שואו שערכה החברה בתקופה האחרונה בארה"ב, במסגרתו הציגה את פעילותה למספר גופי השקעות.

פייסבוק  בלטה במסחר לאחר שעקפה אתמול את תחזיות האנליסטים ודיווחה על רווח של 1.41 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2016, לעומת תחזית שצפתה רווחים של 1.3 דולרים למניה. הכנסות הרשת החברתית זינקו ל-8.81 מיליארד דולר לעומת תחזית להכנסות של 8.51 מיליארד דולר. מניות טכנולוגיה אחרות הבולטות גם הן: אפל , אמזון  ו-מיקרוסופט .

אמזון פרסמה את דוחותיה לאחר נעילת המסחר. החברה רשמה רווח של 1.54 דולר למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי האנליסטים שחזו רווח של 1.36 דולר למניה. ההכנסות, לעומת זאת, היו נמוכות מעט בהשוואה לצפי האנליסטים, ועמדו על 43.7 מיליארד דולר. נתוני המכירות היו חלשים מהצפוי.

גו-פרו (סימול: GPRO) ורשת המסעדות צ'יפוטלה מקסיקן גריל  ידווחו גם הן הלילה.

מניית דויטשה בנק  בלטה לשלילה לאחר שדיווחה על הפסד של כ-1.9 מיליארד אירו ברבעון הרביעי של 2016. זאת על רקע תשלומים גבוהים שהבנק הגרמני שילם כדי ליישב תביעות שונות נגדו בארה"ב ומדינות נוספות.