נעילה מעורבת בת"א; קנון צנחה כ-15%, אל-על ירדה 1.4%

עליות שערים חתמו שלשום את המסחר בוול סטריט על רקע פרסום דוח התעסוקה ■ החברה הבת של קנון, איי.סי פאואר, ביטלה בסוף השבוע את ההנפקה בנאסד"ק בשל חוסר ביקושים

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א'), יום המסחר הראשון לשבוע הנוכחי, במגמה מעורבת, על רקע עליות השערים שחתמו ביום שישי את המסחר בוול סטריט. מניות הפארמה הכבידו על מדד המעו"ף, כאשר מחזור המסחר הסתכם בכ-855 מיליון שקל.

 

 דוח התעסוקה הראשון בתקופתו של טראמפ פורסם שלשום, והצביע על תוספת של 227 אלף משרות חדשות בחודש ינואר לעומת צפי לתוספת של 170 אלף משרות. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.7%, אך עלה ל-4.8%.

בינתיים, מתחממת הזירה הגיאו-פוליטית בין ארה"ב ואיראן, לאחר שהאחרונה ביצעה ניסוי בטיל בליסטי. בתגובה, ממשלו של טראמפ הטיל סנקציות על חברות ואישים מאיראן.

ואצלנו, סוכנות דירוג האשראי העולמית S&P הודיעה שלשום כי היא מותירה ללא שינוי את דירוג האשראי של מדינת ישראל העומד על A+ עם תחזית יציבה. על רקע הסימנים לעצירת תהליך הורדת החוב הציבורי (הנמשך ברציפות מאז 2009) שלחה הסוכנות איום מרומז לממשלת ישראל: "ההחלטה להשאיר את אופק הדירוג יציב מבוססת על ציפיותינו שהממשלה תצליח לשמור על מאפייני החוב והתקציב הנוכחיים, למרות הלחצים להגדיל את הוצאות הממשלה, וכן על-כך ש(הממשלה) תצליח להכיל את הסיכונים הביטחוניים החיצוניים", כתבו כלכלני הסוכנות.

"ייתכן שנוריד את דירוג האשראי אם תחזית הצמיחה תיחלש בצורה משמעותית כתוצאה מתיקון חריף בשוק הדיור או חולשות מבניות שלא יטופלו. הסבירות להורדת דירוג תגדל אם הממשלה לא תצליח להדוף לחצים להגדלת ההוצאות למטרות חברתיות או בטחוניות. סיבה נוספת להורדת דירוג יכולה להיות ירידה חדה בתמיכה הבינלאומית שתוביל להגברת בידודה של ישראל".

קנון  צנחה לאחר שהחברה הבת איי.סי פאואר (IC Power) החליטה לבטל את ההנפקה בנאסד"ק אחרי שלא קיבלה מספיק ביקושים במחיר שבו ביקשה להנפיק. החברה רצתה לגייס 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.27-1.59 מיליארד דולר אחרי הכסף - במחיר של 12-15 דולר למניה. ככל הנראה, ניתן היה להשלים את ההנפקה במחיר הנמוך מ-10 דולר, אבל החברה החליטה שלא לעשות זאת.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]