נדחו עתירות בזק בינ"ל ותדיראן נגד מכרז הטלפוניה של החשכ"ל

בינת זכתה במכרז, ושתי החברות עתרו נגד זכייתה ■ השופט יורם נועם דחה את העתירות וחייב אותן בהוצאות

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, דחה עתירות נגד זכיית בינת במכרז של החשב הכללי לאספקת שירותי תקשורת, טלפוניה ומוקדים למשרדי הממשלה. 

העתירות הוגשו בעקבות זכיית בינת בתחילת 2016 לספק למשרדי הממשלה ויחידות סמך ממשלתיות פלטפורמה מתקדמת וחדשה מבוססת טכנולוגיות סיסקו. ההיקף הכולל המוערך של המכרז מוערך בסך של כ-100 מיליון שקל.

החלטת בית המשפט מאפשרת את ביצוע הפרויקט, הנחשב אחד היוקרתיים והגדולים בתחומו בישראל, כך נמסר מבינת. 

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יורם נועם, דחה את העתירות שהגישו בזק בינלאומי ותדיראן טלקום נגד מינהל הרכש הממשלתי וחברת בינת תקשורת מחשבים, שעסקו בבקשה לבטל את זכייתה של בינת תקשורת מחשבים במכרז החשב הכללי לאספקת פלטפורמה מתקדמת לתקשורת, טלפוניה ומוקדים לממשלת ישראל. 

במסגרת הפרויקט בינת תקים, תתפעל ותתחזק פתרון תקשורת, טלפוניה ומוקדים מנוהל מקצה לקצה המבוסס טכנולוגיות סיסקו בכלל משרדי הממשלה ובכ-70 יחידות סמך וגופים ממשלתיים נוספים.

ביולי 2014 פרסם מינהל הרכש הממשלתי מכרז מרכזי לאספקה של ציוד ושירותי תקשורת טלפונית מנוהלים עבור משרדי הממשלה. המערכת החדשה שנדונה במכרז נועדה להחליף את המערכת האנלוגית הקיימת בכלל משרדי הממשלה במערכת המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, אשר תשפר את רמת השירות לאזרח ואת מוכנות המשק לשעת חירום ותביא לחיסכון ניכר בעלויות. 

בינת זכתה במכרז הממשלתי בדצמבר 2015, בו נטלו חלק גם בזק בינלאומי ותדיראן טלקום. בתחילת ינואר 2016 חתמה בינת חוזה התקשרות בינה ובין ממשלת ישראל.

שתי העתירות של בזק בינלאומי ותדיראן טלקום נגד זכיית בינת הוגשו ביוני 2016, בבקשה לבטל את החלטת ועדת המכרזים ולבצע הליך חדש ללא בינת, וכן בקשה למתן צו ביניים שיאסור על מינהל הרכש הממשלתי לבצע כול פעולה לקידום הליכי המכרז. 

השופט נועם דחה בהחלטתו את העתירות וכתב "לא מצאתי כי בהצעת בינת במכרז נפל פגם המצדיק את פסילתה; וכך אף לא מצאתי כי בהתנהלות ועדת המכרזים ובהחלטות שהתקבלו על-ידה בדבר זכיית בינת במכרז נפל פגם או פסול המקים עילה להתערבות שיפוטית".

השופט אף קבע כי בזק בינלאומי תשלם לכול אחת מהמשיבות - בינת ומינהל הרכש הממשלתי - הוצאות משפט בסך כולל של 70 אלף שקל; ותדיראן טלקום תשלם לכל אחת מהמשיבות הוצאות משפט בסך כולל של 90 אלף שקל. 

עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין ממשרד ZAG/S&W ייצגו את בינת בעתירות.