רחפן חדשני מאפשר לנקות את העולם ממוקשים בתוך 10 שנים

שני מהנדסים מאפגניסטן פיתחו את ה-The Mine Kafon Drone - שולה מוקשים המבוסס על רחפן חדשני, הכולל מצלמה שממפה את השטח הממוקש בתלת-ממד וזרוע רובוטית לשליפת מוקשים ללא מגע יד אדם

אולי לא ידעתם אבל באפגניסטן פזורים בשטח של 500 קילומטר רבוע למעלה מ-10 מיליון מוקשים. עבור המהנדס מסעוד חסאני זאת סיבה מספיק טובה כדי לפתח את שולה המוקשים מבוסס הרחפן שאתם רואים.

את אב הטיפוס הראשון הציג חוסייני יחד עם אחיו, שניהם מהנדסים שגדלו באפגניסטן, כבר בשנת 2012. הפיתוח שלהם שנראה כמו כדור ונקרא Mine Kafon The עורר תשומת לב בעולם אבל נתקל בקשיים של שליטה ובקרה. כעת חסאני מציג את הדור הבא של הפיתוח - שולה מוקשים מבוסס רחפן בשם Drone The Mine Kafon.

ה- Mine Kafon מרחף מעל האזור הממוקש וממפה אותו. כשהוא מאתר את המוקש הוא מנמיך בכוונו ובאמצעות זרוע רובוטית הוא שולף את המוקש ומנטרל אותו באזור בטוח.

העלות להסרת מוקש על פי נתוני החברה האפגנית מוערכת כ- פי חמישים מעלות ייצור המוקש עצמו ובאמצעות הרחפן כך הם בטוחים ניתן לבצע את המשימה במהירות גדולה פי 20 ללא צורך בבני אדם שיתקרבו אל המוקש ויסכנו את עצמם ובעלות נמוכה פי 200. חסאני מאמין שבתוך 10 שנים בעזרת מאות רחפנים כאלו הוא יוכל לנקות את כל העולם ממוקשים לא רצויים. החברה אף העלתה קמפיין גיוס בקיקסטרטר הוצליחה לגייס קרוב ל 180,000 אירו.