סלקום נכנסת לתחום ניהול הערים החכמות

עמי אראל: 30% מההכנסות שלנו מגיעים מחוץ לתחום הסלולר ■ ניר שטרן: עיר שלא תעבור לתחום תהיה בבעיה

עמי אראל / צילום: שלומי יוסף
עמי אראל / צילום: שלומי יוסף

חברת סלקום נכנסת לתחום ניהול הערים החכמות, והיום השיקה את המערכת במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה. החברה עורכת כבר ניסויים בערים צפת, כפר-סבא ונהריה. סלקום משתפת פעולה בפרויקט ביחד עם חברת AGT, שפתחה מערכת ניהול מתקדמת שדרכה מנוטרים הנתונים המגיעים מהשטח למרכז השליטה. 

יו"ר סלקום, עמי אראל, פתח את האירוע ואמר: "אנחנו הופכים את סלקום לקבוצת תקשורת. 30% מהכנסות סלקום כיום הן לא מסלולר. הסתבר לנו שתחום ה-iot (ריבוי התקנים שמחוברים לרשת ומספקים מידע שמנותח לטובת התייעלות) זה לא סיסמא. החלטנו להיכנס לזה ושיהיו לנו לפחות שני פרויקטים בתחום עד סוף 2016. אני שמח שהוכח שוב שאנחנו בדרך להיות קבוצת תקשורת".

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר כי "יש בישראל 15 מיליון התקנים מחוברים לרשת, והמספר יגדל במאות אחוזים בשנים הקרובות. זה הולך לפגוש אותנו בכל תחומי החיים. מערכת שיכולה להפיק סנסור חכם לחקלאות יודעת לחסוך לחסוך מים בצורה ניכרת. יש בתחום החשמל ובתעשייה פוטנציאל לפריצת דרך בעלויות. המהפכה תהיה בעולם העלויות, ותשנה הזדמנויות חדשות. מי שלא יעבור לזה בזמן יהיה בבעיה. אנחנו רואים את עצמנו שחקן בכל הזירות האלו ואנחנו מתחילים מהעיר החכמה.

"אנחנו מדברים על חיסכון משמעותי בהוצאות העיריות שיכולות להיחסך. זה התמריץ המרכזי למעבר. תהליכי קבלת החלטות מתקצרים משמעותית. כל המידע על מה שקורה בעיר מאפשר לשתף את התושב. אנחנו רוצים לתת פתרון מלא לעיריות. אנחנו חברה שיודעת לתת שירות אבל בעיקר אנחנו חברה סלולרית והדבר הזה פלוס רשת הסיבים שלנו מאפשר לתת פתרון מקצה לקצה".

"AGT, שמספקת את מערכת הניהול שחברה לסלקום, היא אחת מהחברות המובילות בעולם ויש לה התקנות בהרבה ערים בעולם, כך שאנחנו כבר מבצעיים", אמר יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של החברה.
סלקום הדגימה שירותים שונים שתספק כגון זיהוי חסימות צירים על ידי מכוניות חונות, זיהוי חפצים חשודים, תאורה חכמה, התקהלות של אנשים שמעוררת חשד, ניהול תהליך איסוף האשפה בעיר ועוד.

יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר-סבא, מסר כי "כפר-סבא היא אחת הערים הירוקות המובילות בישראל וככזו, פועלת לניהול מקיים של המשאבים ולצמצם את ההשפעות הסביבתיות של העיר".