כוכב לא נולד: אישום - קיבל במירמה מיליונים מילדים שחלמו להתפרסם

אורן כהן מואשם כי הבטיח לרבים, בעיקר קטינים, להופיע בסרטים, בפרסומות ובתוכניות טלוויזיה וקיבל מהם 20 מיליון שקל במירמה

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

"תעשיית האשליות" על ספסל הנאשמים: פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד "סוכן השחקנים" אורן כהן (35), שהבטיח לצעירים פרסום בסרטים ובטלוויזיה וגזל מהם במירמה כ-20 מיליון שקל.

עוד מואשמים אופק תבור (40), ששימש כעורך דינם של כהן וחברות בבעלותו, ואמו של כהן, מרים (66). השלושה מואשמים בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכיי תאגיד, הלבנת הון ועבירות נוספות.

כהן, נטען, פעל לקבל מקורבנותיו סכומי כסף גדולים ככל שניתן, באמצעות מצגי-שווא ואמצעי שכנוע שלא כדין, וזאת אף שידע כי אינו יכול לקיים את הבטחותיו לילדים שפנו אליו, ותוך שלילת אפשרותם להשיב את הכספים שהופקדו אצלו.

לפי האישום, במטרה להוציא לפועל את המירמה, וכדי להסתיר את מעורבותו, הקים כהן מערך של חברות-קש - התעשייה, גלובוס וסמארט קסט. לפי האישום, תבור היה עורך דינם של כהן ושל חברות-הקש ב-2011-2015 וקיבל עבור מעשיו כ-800 אלף שקל.

לפי כתב האישום, היות שכהן פעל בעבר לפי תוכנית דומה, והדבר היה ידוע לעוסקים בתחום ההפקות ולחברות כרטיסי האשראי, הוא רשם בכזב אנשי-קש כבעלים ודירקטורים בחברות. בהמשך פנוו חברות-הקש לישראכרט וכאל וקיבלו סליקת כספים בסך כ-11 מיליון שקל.

לפי האישום, את שירותיו כ"סוכן שחקנים" פרסם כהן באתרים ובאפליקציות, שם הציג מצגי-שווא שלפיהם ביכולתו ללהק את הפונים, בעיקר קטינים, כשחקנים וניצבים בסרטים, וכיוון במודע לסדרות פופולריות ולפרסומות.

עוד נטען כי כהן דרש וקיבל אלפי שקלים מכל קורבן, בידיעה כי אין ביכולתו לקיים את המובטח, וכי יציב בהפקות רק אחוז זעיר מהקורבנות, והם יקבלו סכומים זעירים ביחס לסכום שמסרו, ובידיעה כי אין דרישה לתפקידים שפרסם, ושהפקות שפרסם אינן פעילות או שאינן קשורות עמו כלל.

בנוסף, נטען, כהן הציג מצג-שווא לפיו הוא רשאי לתווך בין ילדים להפקות, כאשר לא היה בידו היתר לתיווך בהעסקת הילדים משר הכלכלה והתעשייה, וכל פעולותיו נעשו בניגוד לחוק. בין היתר תיווך, באמצעות חברת התעשייה, בין קטינים בני 6 ו-7 לחברה שהפיקה פרסומת לקרקס מדרנו, בין ילדה בת 5 (באמצעות הוריה) למפיקי פרסומת "קמח אסם", וכן באמצעות חברת "ליהוק חכם" להעסקתה של ילדה בת 13 בצילומים שנערכו לפני כשנתיים לצורכי פרסום הסרט "סיפור על אהבה וחושך".

לפי האישום, במטרה לתת אמינות למעשיו מול הקורבנות, ואגב כך גם לקבל במירמה סכומי כסף נוספים, פנה כהן במסווה ובאמצעות עובדיו בחברות-הקש להפקות, קיבל הזמנות עבודה בהיקף קטן ויצר מצג-שווא שלפיו הוא מקיים פעילות עסקית ענפה.

עוד על-פי האישום, כהן פתח יחד עם אמו חשבון בנק נוסף - ואמו נרשמה בו כבעלים ונהנית יחידה - שאליו הועברו כ-18.5 מיליון שקל, שהועברו בהמשך לחשבונות הבנק של החברות ולרשותו ושימושו של כהן.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד צלי פלג מפרקליטות מחוז תל-אביב, עם עו"ד איריס מעודה ממחלקת התביעות של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בנוגע לאישום המתייחס לעבירות על חוק עבודת נוער.