טלטלה בפריגו: שלמה ינאי פרש, 5 דירקטורים חדשים ימונו

סטארבורד מחזיקה ב-6.7% ממניות פריגו ■ המנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי של החברה, ג'פרי סמית', ימונה לדירקטור ■ המשקיעים מגיבים בחיוב להודעה

שלמה ינאי / צילום: יוסי כהן
שלמה ינאי / צילום: יוסי כהן

בעוד עיני המשקיעים נשואות לזעזועים בטבע, פריגו   מדווחת על שינויים בדירקטוריון החברה. פריגו ממנה את מנכ"ל סטארבורד ומנהל ההשקעות הראשי שלה, ג'פרי סמית', לדירקטור בחברה. בנוסף תקבל סטארבורד אופציה להמליץ על שני דירקטורים בלתי תלויים.

סטארבורד מחזיקה בכ-6.7% ממניות פריגו ודרשה מהנהלת פריגו לקחת חלק בהליכי קבלת ההחלטות בחברה. במקביל יפרשו מהחברה 5 דירקטורים באופן מיידי.

בשלב זה טרם מונו שני הדירקטורים הנוספים. בהמלצת סטארבורד יכלול דירקטוריון פריגו 10 חברים. הדירקטורים שיפרשו באופן מידי מהחברה הם שלמה ינאי (לשעבר מנכ"ל טבע), הרמן מוריס, מיכאל ינדרונה וגרי קנקל.

יש לציין כי סטארבורד היא קרן השקעות אקטיביסטית שרכשה 6.7% ממניות פריגו ודרשה לקחת חלק בשינוי אסטרטגיה של החברה. כחלק משינוי האסטרטגיה ביקשה הקרן להשפיע מבפני על פעילות החברה, ולכן דרשה מינוי דירקטורים מטעמה. לפריגו יש 11 דירקטורים, ולכן דירקטוריון החברה מנסה להגיע להסכמות עם סטארבורד כדי להימנע מקרבות משפטיים. 

על-פי ההסכמות יצורפו לדירקטוריון 5 דירקטורים חדשים, ו-5 יפרשו. בין הדירקטורים שהוחלט כי יישארו: יו"ר החברה, מנכ"ל החברה, הדירקטור האחראי על ממשל תאגידי ומספר דירקטורים נושפים שמונו אך לפני חודש וחצי. יתר הדירקטורים, ושלמה ינאי ביניהם, החליטו לפרוש מיוזמתם כדי שהחברה לא תיגרר למערבולת של מאבקים.