לא למד לקח? קבלן שיפוצים חשוד בהעלמת הכנסות ב-7.5 מ' ש'

יעקב אלימלך, קבלן שיפוצים ובנייה מאשדוד - שהורשע בעבר בעבירות מע"מ, נשלח למאסר ושילם קנסות למדינה - נחקר אתמול שוב במס הכנסה בחשד כי אינו מדווח על הכנסותיו

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

לא לומד לקח: קבלן שיפוצים, שהורשע בעבר בעבירות מס, והוטלו עליו עונשי מאסר וקנסות, נעצר שוב אתמול (ג') על-ידי רשות המסים, והפעם בחשד להעלמת הכנסות של כ-7.5 מיליון שקל במשך כעשור.

יעקב אלימלך, קבלן שיפוצים ובנייה מאשדוד, שהורשע בעבר בביצוע עבירות על חוק מע"מ, נשלח לעונשי מאסר ושילם קנסות למדינה, נחקר אתמול במשרדי חקירות מס הכנסה, לאחר שעלה החשד כי אינו מדווח על הכנסותיו.

בתום חקירצו הובא אלימלך בפני השופטת קרן מילר מבית משפט השלום בירושלים, אשר נעתרה לבקשת החוקרים והורתה על שחרורו ממעצר בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עולה כי אלימלך, קבלן שיפוצים מזה 30 שנה (מאז 1986), הפסיק לדווח לפני שנים על הכנסותיו לרשות המסים - למע"מ בשנת 2010, ולמס הכנסה בשנת 2008.

נגד אלימלך נפתחו 6 תיקי חקירות במע"מ, ששניים מהם הבשילו לכדי הגשת כתבי אישום נגדו ולהרשעתו בעבירות מע"מ והסתיימו בעונשי מאסר וקנסות כספיים. תיק אחד עודנו פתוח, והתיקים האחרים טופלו במישור האזרחי. ואולם, כל זאת, כך לפי החשד, לא מנע מאלימלך להמשיך לבצע עבירות מס נוספות.

החקירה הנוכחית נגד אלימלך נפתחה בחשד לאי-דיווח על הכנסות, זאת למרות שהוא עובד ומקבל תשלומים בעבור עבודותיו. לפני יומיים פשטו חוקרי רשות המסים על ביתו, ערכו חיפושים, תפסו מסמכים רבים וגבו עדויות, שמהן עלה חשד כי אלימלך העלים הכנסות בסך של כ-7.5 מיליון שקל וכן עשה שימוש לכאורה בחשבוניות פיקטיביות.

בית המשפט הורה, כאמור, על שחרורו של אלימלך בתנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית בסך 200,000 שקל, צו איסור יציאה מהארץ ותנאים נוספים.