נעילה מעורבת בבורסה; טבע זינקה כ-6%, סודהסטרים כ-9%

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ ירידה של 67% ברווחי כיל ברבעון הרביעי של 2016 ■ מניות הפארמה חזרו לת"א עם פער ארביטראז' חיובי ■ יו"ר אשטרום ומנכ"ל פז נחקרו בפרשת השחיתות בנתניה ■ דוחות: כיל וסודהסטרים

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשמדד ה-S&P 500 שוב שובר שיא חדש. בורסות ארה"ב נפתחו במגמה מעורבת בעוד בורסות אירופה מתנהלות במגמה חיובית.

 

בארה"ב בפרט ובעולם בכלל מנסים להבין, על רקע "ראלי טראמפ", לאן מוביל נשיא ארה"ב את הכלכלה הגדולה בעולם. בשלב זה עדיין קשה לנתח את מדיניותו הכלכלית של טראמפ ולהוציא שליפות מהמותן שגוררות אחריהן שורה ארוכה של ניתוחים ופרשנויות אין למעשה מידע משמעותי על כוונותיו ותוכניותיו לכלכלת ארה"ב.

יו"ר הפד ג'נט ילן העידה אתמול בפני ועדת הבנקאות של הקונגרס, כחלק מעדות בת יומיים, וציינה כי המתנה יותר מדי ארוכה להעלאת ריבית תהיה "לא חכמה", בהתחשב באינפלציה ובצמיחה הכלכלית. מכאן ניתן להסיק כי קיים סיכוי להעלאת ריבית בארה"ב כבר בפגישת הפד הבאה, בחודש מארס. עדיין, בשלב זה החוזים העתידיים מעניקים סיכוי נמוך לתרחיש זה.

בתום מו"מ שנמשך כשנתיים: נחתם ההסכם הקיבוצי בבורסה

כיל  דיווחה היום על הכנסות של 1.33 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2016, זאת לעומת מכירות בגובה 1.42 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2015. הרווח הרבעוני נפל ב-67% ל-32 מיליון דולר, זאת לעומת 96 מיליון דולר ברבעון המקביל. (לסיפור המלא)

מניות אשטרום  ופז נפט  בלטו לשלילה לאחר שנודע כי יו"ר אשטרום רמי נוסבאום ומנכ"ל פז יונה פוגל נחקרו בפרשת השחיתות בנתניה. (לסיפור המלא)

סודהסטרים  סיכמה היום  את הרבעון הרביעי של 2016 עם צמיחה של 17% בהכנסות לכ-132 מיליון דולר.  בשורה התחתונה רווחי החברה הסתכמו ב-15.6 מיליון דולר, גידול של כ-213% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. בשנה כולה, הרווח טיפס לשיא של 44.5 מיליון דולר. 

 

מניות לוויתן - אבנר , דלק קידוחים  ורציו  - הוסיפו לרכז עניין לאחר שטיפסו אתמול בשיעורים ניכרים, על רקע הדוחות הכספיים של נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית, וההתחייבות של נובל כי תשקיע 550 מיליון דולר ב-2017 בפיתוח המאגר.

מניות הפארמה דוגמת טבע , שנפלה השנה לשפל של שנים, חזרו עם פער ארביטראז' חיובי מוול סטריט. נציין גם את מיילן  ופריגו . טבע זינקה היום יותר מ-6%. 

 

דירקטוריון בזק  אישר אתמול עסקת בעלי עניין נוספת בין חברת הבת יס לבין חברת חלל תקשורת , בהיקף כולל של כ-7500 מיליון שקל. העסקה החדשה נכנסת למעשה לנעלי העסקה המקורית בין בזק לחלל, אלא שבעקבות הפיצוץ של הלווין עמוס 66 נדרשו פתרונות למצב הייחודי שאליו נקלעה יס שפועלת היום במצב מאד רגיש ללא לוויין גיבוי. במסגרת העסקה, חלל תעמיד לווין אסייתי שאותו היא תשכיר לטובת יס וזאת לתקופה של 4-5 שנים. בתקופה הזאת תבנה חלל את הלוויין עמוס 8 והוא יחליף את הלוויין האסייתי. תקופת ההסכם היא עד 2028.

חברת ברירת תאי הגזע סלקט ביו  הודיעה הבוקר כי היא תפנה לבעלי מניותיה ובית המשפט בבקשה למחיקה מהמסחר בבורסה לני"ע בת"א על פי סעיף 350 לחוק החברות. ההחלטה התקבלה על בסיס הערכת ההנהלה שביצועי החברה והפוטנציאל שלה יתורגמו לשווי שוק משמעותי יותר בארה"ב שייטיב עם בעלי המניות בטווח הארוך. במידה ויתקבל האישור, בעלי המניות של החברה בישראל ימשיכו להחזיק את החלק היחסי של החזקותיהם ללא פגיעה והמניות ימשיכו להיסחר ללא כל הגבלה בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]