קופיקס מעלה את מחירי המוצרים מ-5 שקלים ל-6

עם זאת, העלאת המחירים לא תחול על סניפי סופר קופיקס ■ הבעלים אבי כץ: "גם במחיר של 6 שקלים - עדיין קופיקס היא הרשת הזולה והמשתלמת ביותר"

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

רשת קופיקס  מעלה את מחירי המוצרים ל-6 שקלים, עלייה של 20% ביחס למחיר עמו השיקה את הרשת ואת הקונספט - 5 שקלים.

המחירים החדשים יתעדכנו החל ביום ראשון הקרוב (19.2). מחירי המוצרים בסניפי סופר קופיקס יישארו בשלב זה על 5 שקלים ל-800 המוצרים שנמכרים בסניפי הסופר.

רשת קופיקס, שהושקה בספטמבר 2013, מונה כיום מאות סניפים, וכעת אמור היא משנה את המחיר שהפך להיות אייקון שעל בסיסו נפתחו גם רשתות מתחרות (שישי להניח כי יעלו את המחירים בהתאם).

בעלי הרשת אבי כץ נימק את עליית המחירים כפועל יוצא של כוחות השוק. לדבריו, "מהפכת המחירים שהובלנו ב-3.5 השנים האחרונות היא בלתי ניתנת לערעור. אנו סומכים על קהל לקוחותינו שיתנו כתף ויסייעו לנו להמשיך ולהניע את גלגלי המהפכה. גם במחיר של 6 שקלים - עדיין קופיקס היא הרשת הזולה והמשתלמת ביותר".

לפי הנימוקים שהציגה קופיקס, העלאת המחירים באה בעקבות המחירים במשק, וביניהם שכר הדירה, שכר המינימום, הארנונה, החשמל וחומרי הגלם, ש"אינם מאפשרים לרשת להמשיך ולמכור את מוצריה ב-5 שקלים". 

 

"חסכנו לצרכנים באופן ישיר ועקיף מעל מיליארד שקל" 

עוד אמר כץ כי "מאז שפתחנו את רשת קופיקס לפני 3.5 שנים, חסכנו לצרכנים באופן ישיר ועקיף מעל מיליארד שקל. אנחנו מוכרים כ-200,000 פריטים ביום, מה שחוסך לצרכנים כמיליון וחצי שקל בכל יום, בהשוואה למחירים ברשתות האחרות. הרעיון העומד בבסיסה של קופיקס, מחיר אחיד לכל המוצרים, ימשיך להתקיים, אך המחיר יעמוד על 6 שקלים.

"ניסינו במשך תקופה ארוכה להילחם בכוחות השוק ולשמור על המחיר של 5 שקלים. שכר המינימום עלה, שכר הדירה עלה, ארנונה, חשמל וחומרי הגלם התייקרו ולא מאפשרים לנו עוד למכור ב-5 שקלים.

"העלאת המחיר תאפשר לנו להמשיך ולהתקיים כרשת חזקה, להעשיר את מגוון המוצרים ולהביא את המהפכה לכ-100 מיקומים נוספים, מיקומים שעד היום במרווח ה-5 שקלים לא הצדיקו פתיחת סניף של קופיקס. גם במחיר של 6 שקלים נמשיך לשמור על האטרקטיביות של הרשת ולהיות הרשת הזולה והמשתלמת ביותר". 

"אין הצדקה לעליית מחירים גורפת"

איציק אלרוב, מייסד "תנועת הצרכנים" הנאבקת ביוקר המחיה, מסר בתגובה להודעת קופיקס: "אין הצדקה לעליית מחירים גורפת בקופיקס. יש תחושה קשה של ניצול שיטת המחיר האחיד ברשת, על-מנת לגרוף רווחים נוספים מכיסו של הציבור".

לדבריו, "אנו קוראים לאבי כץ להקפיא את התייקרות המחירים המתוכננת ולחשב מסלול מחדש. שיטת קופיקס הביאה הגינות ומחירים שפויים לענף קרטליסטי עם מחירים שערורייתיים. מצער לראות שמי שהתיימר לשנות את השיטה - נכנע לה".