משרד הפרסום מקאן ת"א לא ישתתף בתחרות קקטוס הזהב

עמית משיח: התחרות עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית

משרד הפרסום מקאן תל-אביב לא יתמודד השנה בתחרות קקטוס הזהב, תחרות הפרסום של איגוד חברות הפרסום שמודדת את הקריאטיביות של העבודות.

מדובר בהחלטה לא טריוויאלית של משרד הפרסום הגדול ביותר בישראל, שבמשך שנים ארוכות היה זה שהוביל את התחרות. גם בשנות המשבר של מקאן, בהן לא יוחסה למשרד עודף קריאטיביות, המשיך המשרד לקחת חלק ולהתמודד בתחרות.

עמית משיח, מנכ"ל מקאן, מסביר את המהלך בשינוי ומיקוד הפוקוס של הארגון, שמוביל את המשרד להתחבר לליבה העסקית של הלקוח. "מקאן הגדיר לעצמו חזון ברור: להיות שותף דומיננטי בשמירת לקוחותיו על נתיב צמיחה באמצעות עבודה דיגיטלית ושיווקית פורצת דרך", הוא אומר, "וקקטוס הזהב אינה מתמקדת במאמץ זה. תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית. לאחר שמקאן זכה ביותר מ-200 פרסי קקטוס בשנים האחרונות, החלטנו כי איננו מעוניינים יותר להשקיע אנרגיה וזמן בתחרות שאינה מקדמת את הצמיחה העסקית של לקוחות המשרד".

כאמור, ההחלטה של משיח מגיעה דווקא בתום שנים ארוכות של משבר תדמיתי בכל הנוגע לתפיסת המקצועיות הקריאטיבית של מקאן. המשרד שמר אמנם על מקום ראשון לאורך השנים, אך בימי כהונתם של איריס בק וריצ'י האנטר כמנכ"לים התעמעמה המובילות של המשרד בכל הקשור לפרמטרים מקצועיים, ועיקר הכוח של המשרד נבע מהמדיה.

כניסתו של עמית משיח לתפקיד מנכ"ל מקאן סימנה תחילתו של עידן חדש עם דגשים שונים לחלוטין. למקאן צורפו אנשי מפתח כדוגמת נדב פרסמן ואלדד וינברגר, שלצד אנשים כמו מאור חן וסיגל עבודי וכוחות מתחום המדיה הדיגיטלית כמו אמיר וייס ואופיר כהן, אמורים לייצר הצעת ערך חדשה לחלוטין למקאן.

השינוי במקאן ניכר לעין, אולם לפחות בתחרות קקטוס הזהב הוא עדין לא בא במלואו לידי ביטוי, והמשרד סיים בתחרות הקודמת במקום הרביעי. 

אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום, מסר בתגובה: "תחרות הקקטוס תתקיים גם השנה עם מקאן או בלעדיהם ותחגוג מצוינות קריאטיבית. זהו יום חג לאנשי הקריאייטיב וללקוחות". 

עוד נמסר מהאיגוד כי "מספר המשרדים שהביעו נכונות להשתתף השנה גדל משמעותית, ורבים דיווחו כי יגישו השנה יותר עבודות מבעבר".