טראמפ: "התקשורת מפרסמת שקרים, לא אתן להביס אותנו"

יממה לאחר שכינה את התקשורת "אויבת העם", יצא נשיא ארה"ב במתקפה נוספת בעצרת תמיכה שנערכה בפלורידה ■ "העיתונאים לא מעוניינים לדווח את האמת"

טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס
טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (א') כי "התקשורת מפרסמת שקרים בזה אחר זה וממציאה מקורות".

בנאום שנשא בעצרת תמיכה במלבורן שבפלורידה, גינה טראמפ בחריפות את כלי התקשורת, בטענה כי הם "משקרים לאנשים ונהיו חלק גדול מבעיית השחיתות. לעולם לא אתן להם להתחמק מזה, אני אעשה כל מה שאוכל בנושא".

בפתח נאומו אמר הנשיא כי הוא מעוניין לדבר עם אלפים מתומכיו ללא "הפילטר של התקשורת המזויפת", וטען כי "לא אתן להם להביס אותנו".

בהמשך דיבר טראמפ על הצו הנשיאותי עליו חתם לפני מספר שבועות, המונע כניסת אזרחי 7 מדינות מוסלמיות לארצות-הברית. לאחר שהוקפא הצו ועורר גלי מחאה ברחבי המדינה, הודיע הנשיא בנאומו כי "בקרוב מאוד נוציא אלטרנטיבה".

כמו כן, טראמפ תקף את החלטת השופטים שלא לקבל את ערעורו על הקפאת הצו, ואף הקריא מדברי ההחלטה, כשברקע קריאות "בוז" מהקהל. "הקשבתי להחלטת השופטים, כל-כך לא פייר. אנחנו נעשה משהו חדש בימים הקרובים, לא נתייאש לעולם", אמר.

עם זאת, הנשיא לא הזכיר בנאומו את פרישתו של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין.

בשבוע האחרון הוחרף הטון של הנשיא נגד כלי התקשורת האמריקאים, כאשר אתמול כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "תקשורת החדשות המזויפות היא לא האויבת שלי, אלא האויבת של העם האמריקאי".

בסדרת ציוצים אחרת שפרסם ביום רביעי האשים טראמפ כלי תקשורת מרכזיים בארצו בשימוש במידע מודלף מסוכנויות המודיעין כחלק מהדיווחים על קשרים בין אנשי ממשלו ומטה הבחירות שלו לגורמי מודיעין וממשל ברוסיה. "הקשקוש של הקשר הרוסי הוא פשוט ניסיון לטייח את הטעויות הרבות שנעשו בקמפיין הכושל של הילארי קלינטון", כתב

מוקדם יותר הלילה הודיע דובר הבית הלבן, שון ספייסר, כי במהלך היום יראיין הנשיא מועמדים לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, בעקבות התפטרותו של מייקל פלין. לדבריו, הנשיא יראיין את המכהן בתפקיד בפועל, קית' קלוג, רוברט קאסלן, שגריר ארצות-הברית באו"ם לשעבר ג'ון בולטון, הגנרל ריימונד מקמאסטר ומועמדים נוספים.