מזמינים מוצרים מחו"ל? הכירו אתר ישראלי שהפך ללהיט

אתר ישראלי חדש בשם זיפי צובר תאוצה בקרב ישראלים רבים - מספק גישה לאתרי המכירות המקוונים הגדולים בעולם דוגמת eBay, אמזון ועלי אקספרס בשפה עברית ועם חוויית משתמש נוחה ושירותים יעילים

בדרך לאקזיט, קניות באינטרנט, זיפי/ צילום: שאטרסטוק
בדרך לאקזיט, קניות באינטרנט, זיפי/ צילום: שאטרסטוק

שוק המכירות באינטרנט צומח משנה לשנה בקצב חסר תקדים. רק לאחרונה פורסם כי המכירות האינטרנטיות בבלאק פריידיי עלו על 100 מיליארד דולר. שבוע לאחר מכן דיווחה רשות הדואר בישראל על 300 טון של חבילות שממתינות למיון בסניף המרכזי.

זיפי - אתר ישראלי המאפשר הזמנה פשוטה מחו"ל מאתרי ה-eCommerce הגדולים בעולם לציבור הישראלי, eBay, אמזון, עלי אקספרס ודיל אקסטרים, ומאפשר לצרכן הישראלי לרכוש באתרים אלה בעברית, עם כרטיס אשראי ישראלי ועם תמיכה בעברית, 24 שעות 7 ימים בשבוע - דיווח על היקף מכירות שלא נראה כמותו של ישראלים באתרים אלה.

מה שהתחיל כשיחה פשוטה בין שלושת המייסדים על בירה בפאב, על בעיה מאוד ספציפית שנוגעת להרבה מאוד ישראלים, הפך לחברה צומחת בקצב של 100% בשנה. באותה העת התבקשו המייסדים להזמין מוצרים מחו"ל, כי ההורים שלהם לא ידעו איך לעשות זאת. מהבעיה הספציפית של ההורים, הבינו המייסדים שיש פה משהו מאוד גדול עם פוטנציאל עסקי לא מבוטל. בסוף השיחה החליטו המייסדים, שאז עוד היו סטודנטים, להפוך בעיה זו לחברה שתמצא פתרון יעיל לכל הישראלים עם מחסום השפה האנגלית.

זיפי מתבסס על אלגוריתם המתרגם סימולטנית מיליוני פריטים מאנגלית לעברית, מתאים את המחיר לשקלים ומטפל בכל סוגיות הלוגיסטיקה של המשלוח.

זיפי מאפשר לרכוש באמצעות כרטיס אשראי מקומי, וללא צורך בחשבון חיצוני, לרבות כרטיסי דביט, דיירקט ועוד, ובכך מאפשר לכל ישראלי המחזיק בכרטיס אשראי, כולל בני-נוער או חיילים, לרכוש באתר.

בתוך חודש מהיום שאתר זיפי עלה לאוויר, התחילה תנועה מאוד ערה של גולשים, לקוח הביא לקוח, וכך החברה צמחה כמעט ללא השקעה. היום, 3 שנים אחרי, הוזמנו דרך האתר למעלה מ-1.4 מיליון פריטים שונים, והחברה מייצרת מחזורי עסקאות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

עם הזמן נוספו לאתר יישומים נוספים בדמות "מגן מכס" - כלי המאפשר ללקוחות האתר לקנות מבלי לחשוש מהעול של תשלומי המכס; וכן מנוע לקניות מהירות של מוצרים עד 5 שקלים בלבד.