עורך הדין שיגן על חוק ההסדרה בבג"ץ - חשוד בפלילים

אחרי שהיועמ"ש מנדלבליט הודיע כי לא יגן בבג"ץ על חוק ההסדרה, מתכוון רה"מ נתניהו לשכור עו"ד אחר ■ כעת נחשף כי האיש על הכוונת עו"ד ד"ר הראל ארנון, שנחקר לאחרונה בפרשת ארי הרו ושמר על זכות השתיקה

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

עורך הדין שיגן על חוק ההסדרה מול שופטי בית המשפט העליון חשוד בפלילים - כך נחשף הערב (ג') במהדורה המרכזית בחדשות 2.

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי לא יגן על החוק בבג"ץ, בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשכור את שירותיו של עורך דין אחר. כעת מתברר כי מדובר בעו"ד ד"ר הראל ארנון, שנחקר במסגרת פרשת ארי הרו ושמר על זכות השתיקה.

"נחקרתי במסגרת החקירה המתנהלת נגד לקוח של משרדי, ארי הרו, בנוגע לנסיבות המכירה של חברה בבעלותו", אמר עו"ד ד"ר הראל ארנון. "בכפוף למגבלות החלות עליי כעורך דין בענייניהם של לקוחותיי, שיתפתי פעולה באופן מלא עם החוקרים. אני בטוח שהחשדות נגד מר הרו יתבררו כעורבא פרח".

ארנון שמר בחקירתו כאמור על זכות השתיקה, ובית המשפט העיר לו ונזף בו על כך. 

ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר במשטרה בחודש יולי בשנה שעברה ובחודש דצמבר 2015. הרו נחקר בחשד לעבירות מירמה ששמו נקשר בהן וכן במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של ראש הממשלה.

לאחר שחוק ההסדרה אושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, הודיע מנדלבליט כי יתייצב בבג"ץ נגד הממשלה כדי לטעון נגדו. טרם ברור אם מנדלבליט יגיע לבית המשפט בעצמו או יסתפק בשליח מטעמו. 

רק פעמיים בעבר היה מצב דומה - ובשתי הפעמים לא הגיע בסופו של דבר האיום לכדי מימוש: הפעם הראשונה הייתה בתיק חשבון הדולרים של לאה רבין, אז הודיע היועץ המשפטי דאז, אהרן ברק, כי יתייצב בבג"ץ נגד רבין והממשלה, דבר שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל. הפעם השנייה הייתה בפרשת קו 300. היועץ המשפטי דאז, יצחק זמיר, הודיע כי יגיע לבית המשפט כדי לטעון נגד החנינה לראשי השב"כ. בעקבות האיום הודח זמיר, ומחליפו יוסף חריש עמד לצד הממשלה.