שחקן מעוף: רוצים לונג? קחו עצמכם ואת תיקכם לוול סטריט

האסטרטגיה המתאימה, אם כן, לשבוע הנוכחי היא כזו המניחה גלישה מטה לעבר 1,430 ■ תיתכן תנועה חדה אף יותר, אך לעוסקים באופציות אין זה רלוונטי

בורסה ירידות / צילום: רויטרס
בורסה ירידות / צילום: רויטרס

בסקירתנו בשבוע שעבר, במדד 1,460, ציינו כי למרות הסנטימנט החיובי המובהק אין להתפתות ולהיכנס לשוק שכן היפוך מיידי הינו מעבר לפינה עם חזרה מהירה לסביבות 1,430-1,440.

ציינו כי רבים יראו בהערכה זו קיצונית ונוגדת את הכיוון הכללי, אך הדבר נדמה רק למי שסבור כי הבורסה בת"א באמת פועלת לפי היצע וביקוש - הציבור הרחב, רוכשי מניות בעל כורחן דוגמת קרנות פנסיה ומנהלי קרנות נאמנות וכמובן אנליסטים ומנתחים משלל תחומים, צבעים ונרות שמצטרפים למגמה תמיד באיחור.

שחקני המעוף בלמו המדד בשלושת ימי המסחר הראשונים לשבוע הפקיעה, עד שהוציאו כל האוויר מהמפרשים ובתרגום לשקלים - הרגיעו את בולמוס הקניות בקרנות ובתעודות. יתרה מכך, התערבות ממוקדת ביום חמישי, שנמשכה 40 שניות בלבד בשלב הרנדומלי, הפילה המעוף מרמת 1,451 ועד לפקיעה ב-1,444. משם כבר מאס הציבור בכניסה חוזרת, בטח כשאצל הדוד סם השיאים נשברים מדי יום, שלא לומר מדי שעה.

זה היה אחד השבועות בהם ניתן היה לייצר רווח של עשרות ומאות אחוזים' אבל למי שחושש שפספס הרכבת - ובבורסה תמיד יש עוד הזדמנות לעלות - צפוי השבוע עוד מאותו הדבר עם שבירת 1,440 וגלישה חזרה לסביבות 1,430.

איננו מתעלמים מהרצף הירוק בניו יורק ואיננו מתעלמים מפתיחה אפשרית חזקה באירופה מחר, לאור הפער שנוצר ביום שישי. ועדיין צריך לשאול עצמו המשקיע הלונגיסט האם לא היו פני הדברים זהים גם בשבוע האחרון? בחודש האחרון? אין סיבה להאמין שמה שלא דחף מעלה את המדד המקומי בחודשים האחרונים, בימים שבהם מדדי ניו יורק השלימו כמעט 30% תשואה ב-12 חודשים - יצוץ כעת משום מקום ויקפיץ את המניות בת"א.

הסיבה המרכזית לעוד מאותו דבר לא צריכה להפתיע העוקבים אחר הסקירות: הנחת המוצא בשבועות האחרונים היא שמדד הבנקים יתקן בחדות מטה. להערכתנו, שבירת 1,550 הנקודות היא עניין של זמן (בזמן כתיבת שורות אלו המדד עומד על 1,580), דבר שדי בו למנוע מהמעוף מלהתקדם.

אלה לא רק שחקני המעוף שמזהים תמחור בועתי במניות המגזר. ניתן לזהות כעת גם ניצנים של מוסדיים שרוצים להקטין חשיפה לאור סימני השאלה המרחפים מעל שוק הנדל"ן. בכדי להצדיק רמת המחיר הנוכחית יש צורך בקצב לקיחת משכנתאות זהה לזה שלו התרגלנו בשלוש השנים האחרונות, אבל זה לא אפשרי מאחר שהריבית האפקטיבית כרגע בבנקים נושקת כבר ל-6%. המשמעות היא התייקרות המשכנתא מחד והברחת קונים פוטנציאלים מאידך, בתנועה שמכניסה את המערכת הבנקאית בין הפטיש לסדן.

האסטרטגיה המתאימה, אם כן, לשבוע הנוכחי היא כזו המניחה גלישה מטה לעבר 1,430. תיתכן תנועה חדה אף יותר, אך לעוסקים באופציות אין זה רלוונטי מאחר שהגעה ליעד מחייבת סגירה ומימוש הרווח שאחרת מדובר על הימור ותו לא.

הדרך המתאימה לביצוע היא פרפר כתוב בשבועי, עם רכישה של PUT 1,430 בחודשי, כתיבה של 2 יחידות PUT 1,420 שבועיות וקניית הגנה רחוקה. מספיק בשביל להרוויח מירידה קלה אפילו של נקודות בודדות ו/או עליה בסטייה, אך חשוב מכך אפשרות ברביעי לכתוב אופציות שבועיות זהות על אותו הסטרייק ולהקטין הפרמיה באופן עקבי עד לבוא התנועה, בהנחה שזו עדיין לא הגיעה.

לא שוכנעתם ועדיין רוצים לסחור לונג? עשו לכם (ולתיקכם) טובה ופשוט עברו לסחור בוול סטריט.

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.