נדחתה תלונת חבר מועצת ירושלים נגד שופט העליון דנציגר

אריה קינג טען כי דנציגר חתם על שתי החלטות משפטיות הפוכות לכאורה - אולם נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין, דחה את תלונתו: "השיקולים שבית המשפט נדרש לבחון בשני המקרים שונים"

יורם דנציגר / צילום: ליאור מזרחי
יורם דנציגר / צילום: ליאור מזרחי

נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין, החליט לדחות את התלונה שהגיש חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, נגד שופט בית המשפט העליון, ד"ר יורם דנציגר.

קינג התלונן כי השופט דנציגר חתם (לטענת המתלונן) על שתי החלטות משפטיות הפוכות לכאורה, כאשר במקרה של ההתנחלות הלא חוקית עמונה הוא הורה על פינוי מיידי של היישוב - בעוד שבמקרה של נכס בבית חנינא הוא עיכב את פינוי המחזיקים בנכס.

בהחלטתו לדחות את תלונתו של קינג, כתב הנציב ריבלין בתחילה כי על-פי חוק אין הנציב מוסמך לבחון שיקול-דעת שיפוטי והחלטות שיפוטיות לגופן.

למרות האמור, ריבלין התייחס בהערה גם לגופן של הטענות נגד דנציגר, ולמעשה דחה אותן. הנציב ציין כי בעניין בית חנינא הדיון שבו עסק דנציגר היה בשאלה האם לתת עיכוב ביצוע עד להחלטה בערעור לגופו. לעומת זאת, בפרשת עמונה מדובר בפסק דין חלוט שההליכים בו הסתיימו. "השיקולים שבית המשפט נדרש לבחון בשני המקרים שונים", כתב הנציב.