נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית פריגו נפלה ביותר מ-10%

יציבות באירופה וירידות במדדי וול סטריט ■ קרן סטארבורד האקטיביסטית אילצה את פריגו למכור את הזכויות על הטיסברי ■ פימי במו"מ למכירת החזקותיה באורמת ■ אל-על - "חברת התעופה הגרועה בעולם"

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים על רקע יציבות בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט. פריגו  צנחה בפתיחה וגררה את הבורסה ל"פתיחה אנגלית", ועל כך בהמשך.

 

דריכות בשווקים: היום צפוי נשיא ארה"ב טראמפ להופיע בפני הקונגרס, והמשקיעים בעולם ינסו להבין כיצד הוא יפרע את השטרות וימלא את הבטחות קמפיין הבחירות שלו להפחתות מסים והקלות ברגולציה - הבטחות שבמידה גדולה אחראים ל"ראלי טראמפ".

עוד השבוע, נזכיר, יישאו דברים יו"רית הפד ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר, וכן יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי הראלי בשוקי המניות עשוי להיבלם כבר השבוע. "יהיה עיכוב במדיניות המיסוי של נשיא ארה"ב, ואנו נראה במהרה בלימה ואף ירידה בשוקי המניות", כותב חברון.

באקסלנס מסבירים עוד כי "רוב החדשות הטובות מבחירתו של טראמפ כבר מגולמות בשווקים ועכשיו המשקיעים יחכו לתוצאות. עכשיו בדיוק מתחילה הבעיה המאקרו כלכלית. להוציא תוכניות כל כך גרנדיוזיות לפועל לוקח תמיד הרבה יותר זמן, ולגבי התוצאות, ובכן זה לוקח עוד יותר זמן. אנחנו לא רואים משבר גדול בפתח או חלילה מפולת, אבל לפעמים גם לקחת שני צעדים לאחור, להגדיל מעט מזומן ולהתבצר בסקטורים יותר דפנסיבים עשויה להיות התנהלות שגרתית טובה".

בנק ישראל הותיר אתמול, כצפוי, את הריבית במשק ללא שינוי בשיעור של 0.1%. על פי הודעת הבנק, ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי עקבית עם מדיניות מוניטרית שנועדה להחזיר את האינפלציה אל תוך יעד יציבות המחירים של 1%% עד 3%% ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

לא לבעלי לב חלש: כיצד להשקיע בקרנות נאמנות אגרסיביות?

דרמה לילית בפריגו: המניה התרסקה במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר שסטארבורד, קרן ההשקעות האקטיביסטית שרכשה נתח מהחברה, כפתה על פריגו למכור את אחד הנכסים המשמעותיים ביותר שלה - הזכויות על הטיסברי, בתמורה של 2.2-2.99 מיליארד דולר.

5 שנים לאחר שנכנסה להשקעה באורמת , מנהלת קרן פימי מו"מ למכירת החזקותיה לפי שווי של 60 דולר למניה, מחיר הקרוב למחיר השוק. פימי מחזיקה בכ-14% ממניות אורמת, ומשפחת המייסדים ברוניצקי בכ-7%.

אל-על  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שירדה משמעותית ובמחזורי מסחר גדולים בימים האחרונים, בין היתר בצל סקירה של סוכנות הידיעות בלומברג, שהגדירה את החברה הישראלית כ"חברת התעופה הגרועה בעולם".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]