30 חשודים בניהול רשת מאורגנת לעסקי הימורים בירושלים

שניים מהחשודים הם שחקני כדורגל מירושלים ■ במסגרת החקירה הועברו לחילוט 12 נכסים בשווי של כ-16 מיליון שקל ו-21 כלי רכב בשווי של כ-2.5 מיליון שקל, הוקפאו עשרות חשבונות בנק, ונתפסו כ-1.5 מיליון שקל במזומן

הימורים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הימורים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

30 חשודים נעצרו, 12 נכסים בשווי של כ-16 מיליון שקל ו-21 כלי רכב בשווי של כ-2.5 מיליון שקל הועברו לחילוט, עשרות חשבונות בנק הוקפאו, וכ-1.5 מיליון שקל במזומן נתפסו במסגרת מבצע רחב-היקף שבוצע היום (ג') לפנות בוקר בעקבות חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים שפעלה במהלך השנה האחרונה בירושלים. שניים מהחשודים הם שחקני כדורגל מירושלים. 

מעל 8 חודשים של חקירה סמויה הגיעה לסיומה היום לפנות בוקר עם קבלת ההחלטה על מעבר לחקירה גלויה, שחשפה תשתית מאורגנת לניהול הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים.

החל משעות הבוקר המוקדמות פוקדים את חדרי החקירות במשטרה 30 החשודים שנעצרו היום ונחקרים בחשד לכך שבמהלך השנה האחרונה פעלו באופן שיטתי ומאורגן וניהלו רשת לעסקי הימורים, בה הימרו מאות גברים, נשים וקטינים בסכומים של מאות אלפי שקלים, אותם גרפו לכיסם. 

ממצאי החקירה עולה כי עסקי ההימורים שניהלו החשודים התבססו על מספר שיטות הימורים באינטרנט.

על-פי החשד, מנהלי רשת ההימורים רכשו באמצעות כספי ההימורים רכוש רב בשווי מוערך של מיליוני שקלים שנרשם על שמם ובני משפחתם, כגון דירות, כלי רכב ועוד.

חוקרי המשטרה, יחד עם יחידת יהלום ברשות המסים, נערכו טרם ביצוע המעצרים והחיפושים וביצעו שורת פעילויות הקשורות לחילוט והלבנת הון שנוגעת לכלל החשודים המעורבים והשיגו כספים כתוצאה מההימורים הבלתי חוקיים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, חתם על צו סגירה מינהלי לקיוסקים ופיצוציות, שמהם לפי החשד נוהלו עסקי ההימורים.

במסגרת פעילות המעצרים והחיפושים שבוצעו היום בהתאם לצווי מעצר וחיפוש שהוצאו על-ידי בית המשפט, נתפס כסף מזומן ובצ'קים על סך כולל של כ-1,250,000 שקל, שנתפסו בתוך ארונות הבגדים, מתחת למזרן ובתוך מזוודות.

כלל החשודים מובאים החל משעות הבוקר בפני בית המשפט להארכת מעצרם. החקירה נמשכת.

במשטרה ציינו כי המבצע רחב-ההיקף שנוהל במשך חודשים רבים באופן סמוי הוביל לביסוס תשתית ראייתית כנגד מעל 30 חשודים שנעצרו ונחקרו. עוד הדגישו במשטרה כי השתתפות בהימורים בלתי חוקיים היא עבירה על החוק.