ביקורת הדוחות תתעכב? עובדי EY מחריפים את סכסוך העבודה

עובדי פירמת רוה"ח עזבו את העבודה וכינסו אסיפת חירום עקב טענות לגרירת רגליים במו"מ להסכם קיבוצי ■ "אם ההנהלה לא תתעשת, נפתח בעיצומים שישפיעו על ביקורת הדוחות"

הפגנת עובדי ארנסט אנד יאנג / צילום: אורי וולמן
הפגנת עובדי ארנסט אנד יאנג / צילום: אורי וולמן

מחריף סכסוך העבודה בארנסט אנד יאנג: כ-1,000 עובדי פירמת ראיית החשבון הגדולה במדינה, EY ישראל, נטשו הבוקר (ד') את משרדיהם וירדו אל רחבת הבניין המרכזי של המשרדים ברחוב עמינדב 3 בתל-אביב לאסיפת מחאה על רקע טענותיהם על סחבת וגרירת רגליים מצד ההנהלה במשא-ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובענף ראיית החשבון כולו. 

כפי שנחשף ב"גלובס", עובדי EY ישראל היו החלוצים להקים ועד יציג ראשון בקרב פירמות ראיית החשבון, והתארגנו בשורות ההסתדרות, וכעת לוחצים נציגי התאגדות על חתימה על הסכם קיבוצי.

בשבועות האחרונים מצויים העובדים בסכסוך עבודה מול ההנהלה - סכסוך שהוכרז ואושר על-ידי הסתדרות העובדים, לאחר שנטען על-ידי הוועד כי ההנהלה גוררת רגליה במסגרת המשא-ומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי.

בראשיצת השבוע התקיימה ישיבה בהשתתפות נציגי התאגדות העובדים וההנהלה לשם קידום המשא-ומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי, ונראה היה כי חלה התקדמות במשא-ומתן בין שני הצדדים; ואולם, לטענת נציגי ההתאגדות, אמש (ג') בחרה ההנהלה לפוצץ את המשא-ומתן המרתוני והקשיחה את עמדותיה מול העובדים.

על רקע זה החליטו העובדים להחריף את הסנקציות שיפעילו במסגרת סכסוך העבודה, והשביתו ברגעים אלה את העבודה. 

יו"ר ההתאגדות בפירמה, אהד כהן, אמר באסיפת החרום כי "האסיפה היום היא רק יריית הפתיחה. אם ההנהלה לא תתעשת, לא נהסס לפתוח בעיצומים אשר ישפיעו בוודאות על ביקורת הדוחות הכספיים של שליש מהחברות הציבוריות הגדולות במשק, שאמורים להיות מוגשים עד סוף חודש מארס. אנחנו אוהבים את הפירמה ורוצים להמשיך לעבוד בה, אבל גם לנו מגיעים תנאי העסקה טובים ומשופרים באופן משמעותי מהמצב כיום".

עוד אמר כהן כי "ההנהלה צריכה להפנים שקיים מודל חדש ביחסי העבודה בפירמה, מודל שבנוי על הדדיות והסכמה בין שני הצדדים, ולא על-ידי הכתבות חד-צדדיות של חברי הנהלה". 

מארנסט אנד יאנג נמסר בתגובה: "הנהלת EY מקיימת מזה למעלה משנה משא-ומתן עם נציגות העובדים מתוך מטרה להגיע להסכם קיבוצי ראשון, ובמסגרתו הושגו הסכמות רבות, וחלה התקדמות משמעותית, לרבות היענות של ההנהלה לחלק מהבקשות להן משמעות כלכלית משמעותית.

"לצערנו, למרות ההסכמות וההתקדמות במשא-ומתן בתקופה קצרה יחסית, בחרו ועד העובדים וההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה שלדעתנו אין לו מקום.

"אנו מצפים מנציגות העובדים לחזור לשולחן הדיונים ולהמשיך ולנהל משא-ומתן מתוך כבוד והערכה הדדית ומתוך אחריות כלפי עובדי הפירמה, מנהליה, שותפיה ולקוחותיה".