הצלם וחתן פרס ישראל דוד רובינגר הלך לעולמו בגיל 92

רובינגר, שצילם כחצי מיליון תמונות המתארות את סיפורה של ישראל,נחשב ל"צלם הבית" של בן-גוריון ועבד בשבועון"העולם הזה" ובמגזין "TIME"■בין תצלומיו המפורסמים: הצנחנים הבוכים בכותל אחרי מלחמת ששת הימים

זוכה פרס ישראל, הצלם דוד רובינגר, הלך לעולמו. בן 92 היה במותו. רובינגר נחשב לצלם שתיעד את האירועים המרכזיים שעיצבו את מדינת ישראל. בין תצלומיו המפורסמים ביותר: הצנחנים הבוכים בכותל המערבי לאחר מלחמת ששת הימים.

בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של רובינגר הבוקר (ה') כתבו ילדיו: "בצער גדול אנחנו מודיעים לכם על פטירתו של דוד רובינגר, אבא שלנו האהוב". טרם נמסר מועד ההלוויה.

רובינגר נולד בשנת 1924 בווינה, אוסטריה. אביו נשלח למחנה הריכוז דכאו. בשנת 1939 עלה ארצה במסגרת השומר הצעיר והתגורר בקיבוץ בת זרע. בגיל 18 התגייס לבריגדה היהודית ושירת בצפון אפריקה ואירופה, שם הכיר את אשתו אנני, והם חזרו ארצה.

רובינגר החל לצלם בשנת 1946. אורי אבנרי נחשב כמי שגילה אותו, כשהפך אותו לצלם המערכת של שבועון "העולם הזה". בשנת 1970 הפך לחבר מערכת "TIME", שם פעל עד לשנת 2010.

רובינגר צילם כחצי מיליון תמונות המתארות את סיפורה של ישראל. לאורך השנים הוא נחשב ל"צלם הבית" של דוד בן-גוריון. אשתו נפטרה בשנת 2000, והוא הפך לחברה לחיים של ציונה ספיבק, עובדת סוציאלית לשעבר, שנרצחה על-ידי גבר פלסטיני שעבד אצלה כגנן, לאחר שסירבה לשלם לו משכורת. בנו הוא הסופר והמאייר אמי רובינגר.