מועצת הלול: תפסנו 30 אלף ביצים מזויפות ו-500 ק"ג בשר מוברח

במועצה לענף הלול מדגישים כי ביצים ובשר שאינם מפוקחים תברואתית מסכנים את בריאות הציבור, וכי שיווקם הפיראטי פוגע כלכלית במשווקים המורשים

בשר מוברח / צילום: מועצת הלול
בשר מוברח / צילום: מועצת הלול

עוד ועוד מוצרי מזון מזויפים או שהוחזקו בתנאים לא נאותים עושים את דרכם לחנויות. המזל הוא שחלקם נתפסים עוד לפני שהגיעו לצלחת.

מועצת הלול הודיעה היום (ה') כי תפסה אמש כ-30,000 ביצים מזויפות ו-500 ק"ג בשר מוברח. אגף הפיקוח של המועצה לענף הלול אף ציין כי הוא נאלץ להגביר בימים אלה את פעילותו, בשל עלייה בניסיונות להבריח ביצים ובשר אל שטחי ישראל.

מדובר בכ-970 תבניות ביצים (כ-30,000 ביצים) חתומות בחותמת מזויפת של משווק מורשה וחצי טון בשר מוברח שנתפס. הביצים נתפסו בעת שפקחי המועצה לענף הלול עצרו רכב לביקורת, לאחר שהנהג נצפה מעמיס אל הרכב תבניות ביצים ממחסן במושב בן-שמן.

הביצים, שהוברחו משטחי הרשות הפלסטינית, יועדו למכירה בשווקים באזור המרכז. הביצים אינן מפוקחות בפיקוח וטרינרי או כל פיקוח אחר, והן אסורות להכנסה לשטחי מדינת ישראל ומהוות סכנה ממשית לבריאות. הביצים הוחרמו והועברו להשמדה.

הבשר המוברח נתפס בפעילות משותפת של פקחי המועצה ושוטרי משטרת אום אל-פאחם באזור אום-ריחן, לאחר שרכב אשר התבקש לעצור לביקורת ניסה להימלט אך נעצר. ברכב נתפס בשר בכמות של חצי טון (500 ק"ג), אשר הוצא משטחי הרשות הפלסטינית והיה מיועד להימכר באזור הצפון.

החשוד, תושב חיפה, נחקר, והבשר המוברח הועבר להשמדה.

במועצה לענף הלול מדגישים כי ביצים ובשר שאינם מפוקחים תברואתית מסכנים את בריאות הציבור, וכי שיווקם הפיראטי פוגע כלכלית במשווקים המורשים.