אירופה בלב ת"א: מלון יוקרתי חדש שנפתח במיקום מנצח

ברוח השימור והשחזור המנשבת ברחובות העיר הלבנה בעת האחרונה, גם ברחוב לילינבלום, מרחובותיה הוותיקים והמוכרים של ת"א, הוקם לו מלון בוטיק יוקרתי ואינטימי שמציע חווית אירוע לא שגרתית ■ קבלו הצצה

צ'ק אין, מלון לילינבלום/ צילום: גדעון לוין
צ'ק אין, מלון לילינבלום/ צילום: גדעון לוין

מלון לילי&בלום שוכן ברחוב לילינבלום פינת אלנבי בתל-אביב, בלב-ליבו של מרכז העסקים של העיר, ממש בסמוך לבניין הבורסה לניירות ערך ומגדלי הבנקים הגדולים של ישראל.

המלון עצמו ניבנה על חורבותיו של בנק מזרחי ההיסטורי, לאחר תהליך ממושך של שיפוצים שכללו מספר תהליכי שימור מהמחמירים ביותר.

המלון נמצא בבעלות של משפחה יהודית-צרפתית שחיה בניס ומחזיקה בבעלותה כבר שני מלונות. לילי&בלום הוא המלון השלישי שלה והראשון בישראל.

כל נותני השירות במלון הם דוברי צרפתית או אנגלית, כשהמוזיקה המתנגנת ברקע אף היא בשפה הצרפתית, מה שלרגע עשוי להשכיח מכם את העובדה שאתם בישראל. ואכן, בשעות שאנחנו שהינו במלון לא זיהינו ולו אורח אחד מלבדנו שדובר עברית.

במהלך השבוע אורחי המלון הם ברובם אנשי עסקים, שבשעה 08:30 לאחר ארוחת הבוקר נבלעים בינות לבתי העסק והמשרדים הסמוכים למלון. בסופי שבוע, כך הבנו, התמונה משתנה, וגם ישראלים מגיעים לחוות את העיר הגדולה בניחוח אירופי.

מלון לילי&בלום קטן יחסית ומציע 37 חדרים הפרוסים על פני 4 קומות וברמות אירוח שונות. החדרים נעים בין 20-25 מ"ר, מעוצבים בקווים נקיים ונעימים, כשבכל חדר תמצאו פינת עבודה, אינטרנט אלחוטי וחיבור למחשב. כמעט בכולם יש מכונת קפה ובר משקאות הכלול במחיר. את החדרים, כמו גם את מסדרונות המלון, מעטרים חפצי אמנות ישראלית.

השטחים הציבוריים במלון הם לא רבים אך בהחלט מפנקים וכוללים לובי כניסה מרווח ומזמין עם יציאה לחצר קטנה ואינטימית. מה שהזוי ולא באשמת המלון כמובן הוא הרעד הקל שתחושו בזמן הישיבה בלובי, הנובע מחפירות הרכבת הקלה. בקומות העליונות ישנן מרפסות שמש המשקיפות על העיר ומציעות נוף אורבני תל-אביבי כהלכתו.

ברמה הקולינרית מציע המלון ארוחת בוקר כחלק מהחבילה וארוחת צהריים בתשלום נוסף, דבר שהוא כלל לא אופייני למלונות הבוטיק בעיר. שתי הארוחות כוללות תפריט המתבסס על טהרת המטבח הצרפתי. בערב מוגשים לאורחי המלון קוקטיילים שונים על הבר.

מיקום המלון בלב-ליבה של תל-אביב מאפשר גיחות בטווח הליכה של 5 דקות לשכונת נווה-צדק ושדרות רוטשילד, כשבמרחק של עוד 10 דקות תגיעו גם לחוף הים.

שוק רוטשילד-אלנבי החדש והמקורה נמצא ממש בפתחו של המלון ומציע חגיגה קולינרית אמיתית, הכוללת שפע של דוכני מזון, גלידריות, ברים, מסעדות דגים ואפילו אוכל רחוב אפריקאי. רמת המחירים בהחלט סבירה ונעה סביב ה-40-50 שקל לארוחת צהריים בממוצע. תוסיפו לזה גם כוס יין ב-10-20 שקל - והרי לכם מתכון מנצח איתו תוכלו לחזור למלון מבושמים.

אחת הבעיות שאנו נתקלים בה בכל מלון בו אנו מבקרים היא נושא החניה. אם תגיעו בשעות הבוקר המוקדמות, אולי יתמזל מזלכם ותמצאו חניה בכחול-לבן, אבל אם לא - תיאלצו להיפרד מעשרות שקלים ליום.

בשורה התחתונה, מלון לילי&בלום מציע אירוח ורמת שירות טובה מאוד, ולמי שמחפש לשלב ביזנס עם פלז'ר, זהו בהחלט המקום.