טכנולוגיה ישראלית תאפשר לבריטים לוותר על סוכן הביטוח

סטארט-אפ Hi Bob של יזם ההיי-טק רוני זהבי מפתח פלטפורמה המאפשרת לעובדים לוותר על שירותיו של סוכן ביטוח - ולבחור פוליסה תוך 15 דקות ■ כעת חתמו בסטארט-אפ על חוזה משמעותי עם ענקית ביטוח בריטית

פנסיה  / צלם: פוטוס טו גו
פנסיה / צלם: פוטוס טו גו

הסטארט-אפ הישראלי היי בוב (Hi Bob) חתם על חוזה משמעותי עם ענקית הביטוח הבריטית Aviva אשר נסחרת לפי שווי של 20 מיליארד דולר. החברה הישראלית מפתחת פלטפורמה לניהול משאבי אנוש וביטוח אשר מיועדת במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים. העסקה בין החברות עשויה להגיע להיקף של כמה מיליוני פאונד.

מערכת הפנסיה באנגליה עוברת בימים אלה מהפכה אשר בסיומה, עד שנת 2019, יחויבו כל המעסיקים במדינה להציע לעובדיהם תוכנית פנסיה. הפלטפורמה של היי בוב מטפלת בהיבטים תעסוקתיים שונים בהם חופשים, פיטורים ועוד. המידע שמספקת המערכת מסייע לעובדים לוותר על שירותיו של סוכן ביטוח ולבחור פוליסת ביטוח זולה תוך 15 דקות.

חברת היי בוב נוסדה בשנת 2015 על ידי רוני זהבי, ישראל דויד ועמית כנעני וגייסה מאז הקמתה ועד היום כ-7.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון בסמר. החברה מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 30 בישראל והשאר בלונדון. יו"ר החברה היא ליידי ברברה ג'דג', לשעבר יו"ר קרן הפנסיה הבריטית וכיום יו"ר מוסד הדירקטורים הבריטי.

רוני זהבי, שותף מייסד ומנכ"ל היי בוב אמר היום כי "Aviva היא אחת מחברות הביטוח המובילות בעולם ונתקלנו לשמחתנו בצוות מקצועי שרעב לחדשנות. זוהי אבן דרך חשובה עבורנו ואנו מתרגשים מהזכות לעבוד ביחד ולספק פתרונות חדשניים שמגדילים את היעילות למעסיקים".

אנדי בסוויק, דירקטור למיגזר העסקי בחברת הביטוח Aviva ציין "שיתוף פעולה זה הינו ביטוי לאסטרטגיה הדיגיטלית של החברה, אשר במסגרתה אפשרנו לשותפים דיגיטליים לעשות אינטגרציה למערכות שלנו בכדי לאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לפשט ככל האפשר את הקמת תכנית הפנסיה לעובדיהם".

הוא הוסיף כי הוא "מתרגש מהזכות לעבוד עם סטארט-אפ שמשנה את הדרך בה עסקים קטנים מנהלים את משאבי האנוש שלהם ואת עולם הביטוח. אביבה והיי בוב חולקות חזון להקטין את הסיבוכים הקשורים באדמיניסטרציה הקשורה בהליכים אלו, על מנת שמנהלי העסקים הללו יוכלו להתרכז בעסקיהם. אני מצפה בקוצר רוח להמשך השותפות על מנת שנוכל להרחיבה לביטוחים אחרים ואף למדינות אחרות".