דרעי הכריע: 4,000 דונם יסופחו לעיר החרדית אלעד

שר הפנים, שביקר בעיר החרדית בשבוע שעבר, מינה ועדת גבולות גיאוגרפית, שתאשר את הרחבת העיר באמצעות סיפוח שטח אש צמוד, כמו גם שטחים ממועצות סמוכות ■ לפי ראש עיריית אלעד, ניתן להקים מיידית על השטח בין 10,000 ל-25,000 יח"ד

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי מינה ועדת גבולות גיאוגרפית, שתאשר את הרחבת אלעד ב-4,000 דונם, כאשר שטח האש שממזרח לעיר, כמו גם שטחים נוספים מהמועצה האיזורית חבל מודיעין והמועצה האזורית דרום השרון, יסופחו לעיר.

המהלך בא בהמשך להחלטת שר הביטחון, אבידגור ליברמן, לשחרר את שטח האש הצמוד לעיר, ששימש את צה"ל, לטובת אלעד, כחלק מהפיתרון למצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי. על השטח ניתן, לפי ראש העיר, ישראל פרוש, להקים בין 10,000 ל-25,000 יח"ד. "הפוטנציאל הגבוה שיש בעיר אלעד, הן כלכלית, והן לאפשרויות בינוי דירות הוא ברמה האסטרטגית עבור כל הציבור החרדי", אמר השר דרעי במהלך ביקור שערך בעיר.

השר וראש העירייה סיירו בשטח "המשולש" הנמצא בין העיר לבין כביש 6, שם מתוכנן לקום אזור תעסוקה ומסחר משותף לעיר ולמועצה האזורית דרום השרון, שבמסגרתו מתוכננים כ-2 מיליון מ"ר בנויים של מגדלי משרדים, חנויות, בתי קפה, מפעלים ושטחים לוגיסטיים, וצפוי להיות העוגן הכלכלי של אלעד.

בהמשך הגיעה הפמליה אל שטח האש המדובר, שם ראו את האפשרות הגדולה להרחבת העיר, כשלצד הסכמת משרד הבטחון לשחרורו, ישנה גם הסכמה בכתב מראש המועצה האזורית דרום השרון לאפשר העברת אלפי דונמים להרחבת העיר אלעד, בשטחים סמוכים. ראש העיר אמר לשר כי ישנה הסכמה נוספת מצד המועצה האזורית חבל מודיעין להעביר לעיר שטחים נוספים, כך שהשטח מוכשר לבנייה ומהווה עתודת קרקע ענקית לבניית עשרות אלפי יח"ד. "כל התשתיות כבר קיימות מבחינת מוסדות לימוד ושירותים שונים", אמר פרוש, "וניתן מיידית להתחיל לבנות, ולהכפיל ואפילו לשלש את העיר".

בישיבת הסיכום שהתקיימה בלשכת ראש העיר בישר דרעי: "בכתב המינוי של יו"ר ועדת הגבולות, גבי מיימון, ניתן כבר השיוך המוניציפאלי של השטח הזה לעיר. זו בשורה ענקית של הכפלת העיר ובשורה של ממש לכל היהדות החרדית, הסובלת ממצוקת דיור קשה. יש כאן עתודת קרקע במרכז הארץ, בתוך יישוב חרדי, היכולה לתת פתרון טוב להרבה זוגות צעירים״. סגן ראש עיריית אלעד, צוריאל קריספל אמר: "העיר תוכננה מראש לתוספת של 13.000 יח"ד לבניה בשטח האש. אולם הנושא עוכב בגלל בסיס צבאי שהוקם שם. "השר, שהקים את אלעד וקבע בזמנו את גבולותיה, עושה זאת שוב ומחזיר אבידה לבעליה. זהו יום חג לעיר".