"כבר בסוף 2015 מנור אמר שלא ימכור מניותיו לשותף לא ראוי"

תשואה של 150% ליצחק מנור, בעלי יבואנית הרכב לובינסקי, בחברת הנדל"ן

חיים פייגלין / צילום: איל יצהר
חיים פייגלין / צילום: איל יצהר

ביום חמישי האחרון, רגע לפני חופשת סוף השבוע, עדכנה חברת הנדל"ן צמח המרמן על פרידה מאיש העסקים יצחק מנור, בעלי יבואנית הרכב לובינסקי, שמכר את מניותיו בחברה (כ-26%) בעסקה מחוץ לבורסה תמורת כ-60 מיליון שקל.

את מניותיו מכר מנור במחיר כפול מהמחיר שבו רכש אותן לפני כשש שנים, לפי מחיר מניה של 12.65 - נמוך בכ-3% ממחיר השוק, באמצעות רוסאריו קפיטל ואי.בי.אי ברוקראז'. ככל הידוע, בין הרוכשים ניתן לציין את הפניקס, הראל, ילין לפידות, מור ועוד.

מנכ"ל צמח המרמן, חיים פייגלין, המחזיק בשליטה בחברה יחד עם משפחת בן אברהם, אמר היום ל"גלובס" כי "מנור ראוי להערכה על כך שכבר כשהחליט לצאת מההשקעה בסוף 2015, הוא אמר לנו שלא ימכור את מניותיו לשותף לא ראוי, והיום אני יכול להיות שמח על הבעת האמון הגדולה של הגופים המוסדיים שרכשו ממנו את המניות".

עוד אמר פייגלין כי "השותפות עם מנור התנהלה בהרמוניה מלאה ואווירה טובה. הוא יוצא מההשקעה עם תשואה של כ-150% על ההשקעה - כ-100% על המניות ועוד כ-50% כדיבידנדים, ואני מקווה שגם השותפים החדשים שנכנסו להשקעה כעת, יעשו תשואות יפות בהמשך".

ההשתהות של מנור עם מימוש החזקותיו עשה לו טוב - מאז נחשפה כוונת המכירה ב"גלובס" בספטמבר 2015 ועד כה טיפסה מניית צמח המרמן ביותר מ-30% ומסוף 2015 ועד היום היא קפצה ביותר מ-50% ומשקפת לחברה שווי של קרוב ל-240 מיליון שקל. על רקע רצונו של מנור לממש את ההחזקה, בסוף 2015 סיים גיא וישניה, חתנו של מנור, את תפקידו כסמנכ"ל הפיתוח של צמח המרמן.

מיקוד בישראל

צמח המרמן עוסקת בייזום נדל"ן למגורים ולמסחר, ובביצוע עבודות קבלנות. פעילותה מתרכזת בנדל"ן בישראל, ובסוף הרבעון השלישי של 2016 תכננה וביצעה 14 פרויקטים ברחבי המדינה, בהיקף כולל של כ-2,700 דירות וכ-27.5 אלף מ"ר שטחי מסחר.

במבט קדימה, פייגלין מדגיש כי "האסטרטגיה שלנו נותרה בעינה - להתמקד בפעילות בישראל, בעיקר בתחום המגורים, ולפזר את הסיכונים בין אזורי פריפריה לבין מרכז הארץ. אנחנו גם לא פוסלים על הסף כניסה לפרויקטים מיוחדים בתחום המגורים, כמו דיור מוגן, מעונות סטודנטים, דיור להשכרה וכו'".

החזקתו של מנור במניות צמח המרמן נחשבו כהחזקה לא מהותית מבחינתו, והנכס המרכזי שבבעלות משפחתו הוא חברת לובינסקי, יבואנית רכבי פיג'ו וסיטרואן בישראל.

נוסף על כך, מחזיקה משפחת מנור חלק מגרעין השליטה בבנק אגוד - 16% מהמניות, בשווי שוק של כ-200 מיליון שקל.

בעבר נמנה מנור עם שותפיו של נוחי דנקנר לשליטה בקונצרן אי.די.בי - החזקה שבעקבותיה יצא מגרעין השליטה של צמח המרמן אחרי רכישת המניות ממשפחות פייגלין ובן אברהם, כדי למנוע ממנה להתמודד עם בעיות של מגבלת לווים, והצטרף מחדש לגרעין השליטה בצמח המרמן בתחילת 2015 בעקבות הסדר החוב באי.די.בי.

קבוצת לובינסקי של מנור נוסדה בשנת 1936 על-ידי דוד לובינסקי, והיא כיום בבעלות יצחק ואשתו רות, בתו של מייסד הקבוצה. מעבר לייבוא של פיג'ו וסיטרואן, ושל המותג הסיני MG, כוללת הקבוצה כמה חברות בנות: לובינסקי טרייד (מכירת מכוניות יד שנייה), לוביט (סוכנות לביטוח), עודית (אשראי לרכישת רכב) ופריים ליס (חברת ליסינג).