רכבת ישראל: תחנת ת"א השלום תיפתח כבר מחר בבוקר

(עדכון) - התחנה תיפתח כבר מחר ב-5:00, ולא ביום ראשון כפי שהיה מתוכנן ■ ככל הנראה הלחץ הציבורי סייע לשר התחבורה כץ להנחות להקדים את פתיחת התחנה

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל מודיעה היום (ד') כי היא פותחת את תחנת השלום ת"א כבר מחר ב-5:00 בבוקר, ולא ביום ראשון כפי שהיה מתוכנן. שר התחבורה ישראל כץ הנחה לפתוח את התחנה העמוסה לאחר הערכת מצב שבוצעה ברכבת ישראל, ולאחר שהתברר כי עבודות הכרייה של הקו אדום של הרכבת הקלה עומדות בקצב המאפשר להקדים את פתיחת התחנה.

סגירת תחנת השלום גרמה לכאוס תחבורתי בתל אביב, כשלב העיר היה סתום כמעט לחלוטין ונהגים ונוסעי אוטובוסים המתינו שעות. חלק מנוסעי האוטובוסים העדיפו לרדת מהם ולצעוד רגלית, כאשר נסיעה בין רחובות סמוכים ארכה במקרים רבים חצי שעה ואף שעה.

עומסים כבדים הורגשו בין השאר בדרך בגין, רחוב הרכבת, בוגרשוב, שדרות רוטשילד, אלנבי, ארלוזורוב ודרך נמיר. העומס הורגש גם באזורים הסמוכים שעל קו רכבת החוף. ככל הנראה הלחץ הציבורי סייע בהקדמת פתיחת התחנה למחר בבוקר. 

בעקבות הכאוס אתמול מסר דובר דן איתן פיקסמן: "אנחנו עובדים בתנאים כמעט בלתי אפשריים במטרופלין הכי עמוס בעולם. זה לא ייאמן - חופרים מלמטה, חופרים מלמעלה, תשתיות מאוד צרות, מאות אלפי רכבים נכנסים בכל שנה ושנה. אנחנו מגיעים לפרשת דרכים ואני סומך על מקבלי ההחלטות כי כולנו נגיע לאותה מסקנה - או תחבורה ציבורית או רכב פרטי בשעות הפיק בתוך ת"א ובערים הראשיות. אין דרך אחרת".

מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר אתמול כי לא הופתע ממצב התנועה: "הודענו מראש שיהיו פקקים, משום שאנשים מעדיפים לנסוע ברכב פרטי. לא הייתה דרמה מיוחדת, גם ככה תל אביב בשעות האלה פקוקה. מי שהעדיף לנסוע ברכב פרטי שלא יתלונן, שיבלה יותר זמן על הכביש". חן הוסיף כי "מי שהעדיף תחבורה ציבורית הגיע יותר מהר" במנותק מכך שגם האוטובוסים עמדו אתמול בפקקי הענק.


בתגובה לדברים מסר היום ח"כ דב חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת: "במשרד התחבורה מתחילים סוף סוף להבין את מה שאנחנו אומרים כבר שנים - הפתרון האמיתי לבעיית פקקי התנועה הוא תחבורה ציבורית. עכשיו רק צריך לראות שגם המשאבים של המשרד יתחילו לבטא את ההבנה הזאת, ואני מציע להתחיל בשיפור משמעותי ומיידי במעמד הנהגים, כדי שיהיה מי שיוכל להפעיל את התחבורה הציבורית".