"סולאר-סיטי": טסלה מתקדמת לניתוק התלות מנפט

מחפשת יישומים תעשייתיים לאנרגיה הסולארית שלה עד לכדי פיתוח תחנת כוח סולארית שתוכל לספק חשמל לקהילה גדולה ואפילו לעיר בבוא הזמן

SOLAR CITY, טסלה / צילום: מתוך הוידאו
SOLAR CITY, טסלה / צילום: מתוך הוידאו

כבר לא מעט זמן שטסלה עוסקת באנרגיה מתחדשת וכבר ראינו את המערכת הביתית שלה המבוססת על רעפי הגג הסולאריים והבטרייה להטענת הבית אשר מסתייעת גם-כן בפאנלים סולאריים. לאחרונה מסתמן כי החברה מחפשת גם יישומים תעשייתיים לאנרגיה הסולארית שלה והיא אף הולכת עם זה כמה צעדים קדימה עד לכדי פיתוח תחנת כוח סולארית שתוכל לספק חשמל לקהילה גדולה ואפילו לעיר בבוא הזמן.

בהמשך לפרויקט שהחל ב-2016 באי טאו במסגרתו נבנתה תחנת כוח שמספקת 1.4 מגה-וואט תצרוכת חשמל ל-600 תושבי האי הקטן, כעת מתקדמים בטסלה בכוון הוואי, שהיא כידוע קבוצה של 137 איים קטנים המרכיבים יחד את המדינה ה-50 במספר של ארצות-הברית.

התחנה הראשונה שתשמש כפיילוט או כשלב ראשון בתוכנית הגדולה ל"הוואי ירוקה יותר", תיבנה בקאוואי KAUAI, אחד האיים בארכיפלג ותהיה מורכבת מ-54,978 לוחות סולאריים בהספק של 13 מגה-וואט בנוסף ליחידות אחסון הכוח של טסלה. המטרה היא לייצר חשמל שיוכל לספק את הצרכים של המקום למשך כל הלילה. ביום התחנה תאגור אנרגיה סולארית שתשמש את האי בלילה ובכך יחסכו 1.6 מיליון גלונים של דלק בכל שנה.

תחנת הכוח הירוקה אמנם לא תבטל לגמרי את התלות של האי בדלק בשלב הראשון אבל היא בהחלט תקטין את הזיהום. הרשויות בהוואי מתכננות להשתחרר לגמרי מהתלות בדלק ולעבור לשימוש מלא באנרגיה מתחדשת עד שנת 2045.