הצמיג שמתקן לבד פנצ'ר - תוך כדי נסיעה

חברת GoodYear מציגה את הדור הבא של צמיגי ה-360 מעלות, שמסוגלים להסתובב לכל הכיוונים ■ הקונספט החדש, המבוסס על בינה מלאכותית ואינטרנט של הדברים, נחשב לאחד החידושים המלהיבים בעולם הרכב

בתערוכת הרכב בז'נבה בשנה שעברה הציגה חברת גוד-ייר את צמיגי הכדור, 360 המעלות שלה, שיכולים להסתובב לכל הכיוונים, גם לרוחב הכביש. השנה נראה שהחברה פיתחה את הקונספט שלב אחד קדימה עם צמיגים חכמים המבוססים על בינה מלאכותית.

כמו קודמו גם הצמיג החדש של גוד-ייר מכוסה בסנסורים עטופים בעור המכונים "bionic skin", או בעברית עור ביוני. הסנסורים האלו מאפשרים לנטר את הכביש ולאסוף נתונים שמסייעים לצמיג לקבל החלטה האם לשנות מצב ולעבור לפני צמיג המתאימים לקיץ או כאלו המתאימים לתנאי חורף.

הצמיגים גם פועלים בטכנולוגיית IOT, כלומר האינטרנט של הדברים. הם יכולים ליצור קשר באמצעות רשת האינטרנט עם צמיגים של רכבים אחרים שיש להם את אותה טכנולוגיה ולקבל מהם אינפורמציה לגבי תנאי הדרך, ושוב בהתאם לכך לשנות את מתאר הצמיג.

פיצ'ר מדהים נוסף הוא שהצמיג יזהה לבד שיש לו פנצ'ר, יסובב את עצמו באופן כזה שהאזור של הפנצ'ר לא יצור קשר עם הכביש ויזרים חומר מתוך הצמיג שיתקן את הפנצ'ר. כל זה יכול להתבצע תוך כדי נסיעה כמובן. אז הקונספט כבר קיים והוא מלהיב מאוד, אבל חייבים לקחת בחשבון שכדי להרכיב את הצמיגים הכדוריים האלו יצטרכו חברות הרכב גם להתאים את שלדות הרכבים בהתאם, מה שעשוי לקחת לא מעט זמן.