עו"ד רמי בן-נתן פורש ממשרד ארדינסט-בן-נתן ומהמקצוע

בן-נתן ייסד את המשרד לפני כ-3 עשורים עם עו"ד גיורא ארדינסט ■ "מיציתי; אני נוטל פסק-זמן, שבו אברר עם עצמי כיצד ייראה הפרק הבא"

עו"ד רמי בן-נתן (60) הודיע היום (ג') ללקוחותיו ולשותפיו במשרד ארדינסט-בן-נתן-טולידאנו ושות' על פרישתו מעריכת דין, שתצא אל הפועל במהלך השנה הזו. בהודעה על פרישתו מסר בן-נתן כי הסיבה לכך היא "מיצוי" המקצוע. "מיציתי. עריכת הדין היא מקצוע תובעני, הדורש התמסרות טוטאלית", מסר בהודעתו.

בן-נתן הוסיף: "העשייה המקצועית איננה ממלאת אותי עוד באותה חדווה, עניין ואהבה שאפיינו אותי בעבר. אני סבור כי כל אדם צריך לדעת מתי לפרוש, ועכשיו זה הזמן הנכון עבורי, כאשר המשרד בתנופת צמיחה, והוא מבסס את מעמדו בפסגת ענף עריכת הדין. עבורי זה סיום נאה ל-30 שנות עריכת דין - שאת כולן עשיתי במשרד הזה".

בן-נתן ייסד את משרד ארדינסט-בן-נתן לפני כ-3 עשורים, יחד עם שותפו, עו"ד גיורא ארדינסט. השניים נפגשו לראשונה באמצע שנות ה-80 במאה הקודמת, על חוף נואיבה במזרח חצי-האי סיני, כשני סטודנטים צעירים למשפטים שהגיעו למקום כדי "לנקות את הראש" מהלימודים הקשים.

משרדם נמנה כיום עם השורה הראשונה של משרדי עורכי הדין בישראל. במשרד ארדינסט-בן-נתן-טולידאנו (לאור הצטרפותו של עו"ד דוני טולידאנו למשרד אשתקד) מועסקים 110 עורכי דין. הוא עוסק במשפט מסחרי ואזרחי, תוך התמקדות בליטיגציה מסחרית, מיזוגים ורכישות, שוק ההון, מדיה ותקשורת, אנרגיה ותשתיות, היי-טק, הקמת קרנות השקעה, הגבלים עסקיים, בנקאות ועוד.

לשאלה לאן פניו מועדות, משיב בן-נתן כי עדיין אינו יודע. "אינני יודע עוד לאן אלך ומה אעשה. אני מתכוון ליטול פסק-זמן, שבו אברר עם עצמי כיצד ייראה הפרק הבא".

בן-נתן ציין כי "יש קושי גדול בעזיבת המקום שהקמתי עם גיורא, ששמי מתנוסס על דלתו, ואשר היווה חלק כה מהותי של חיי כאדם בוגר. במיוחד קשה לי הפרידה מגיורא, שותפי וחברי זה עשרות בשנים, כמו גם מרבים וטובים אחרים, שותפים ועובדים - אנשים שהלכתי איתם כברת דרך ארוכה מאוד. גם הפרידה מדוני, חברי הטוב עוד מימי ספסל הלימודים, שהצטרף אלינו רק לפני זמן לא רב, אינה קלה כלל".

לשאלה אם ימשיך לייעץ לפירמה, משיב בן-נתן בשלילה. לדבריו, אין בכוונתו לעסוק עוד בעריכת דין לאחר פרישתו, והוא גם אינו נושא את פניו לעשייה ציבורית כלשהי. את פרק הזמן עד לפרישתו הוא מתכוון לנצל לחפיפה עם עו"ד אורי נוי, שיחליפו בתפקיד השותף-המנהל של הפירמה, ובהעברה מסודרת של התיקים שבהם הוא מטפל.

עו"ד גיורא ארדינסט, ראש המשרד, מסר על רקע הפרישה של בר-נתן: "רמי, שותפי כאח לי, החליט כי די לו ב-30 שנה של עריכת דין, וכי הגיעה העת למצות כמה מכישרונותיו הרבים בתחומים אחרים. קשה לי לתאר את חיי במשרד בלי רמי בחדר לידי, אך אני נשאר עם חבורה נפלאה של אנשים שתדע להמשיך להוביל את המשרד הלאה במקצועיות, ביושר ובעבודה קשה להישגים רבים נוספים". 

דוני טולידאנו, ראש מחלקת מיזוגים ורכישות, הוסיף, כי "רמי הוא שילוב של חבר טוב, עורך דין מעולה ומנהל בחסד. השותפות בינו לבין גיורא הצמיחה משרד איכותי ובעל ערכים ייחודיים, שהיה לי הכבוד והעונג להצטרף אליו לפני יותר משנה. נהניתי ממנהיגותו של רמי ומכל רגע של עבודה משותפת איתו".