ההסתדרות: לקלוט את כל מפוטרי רשות השידור בשירות המדינה

אבי ניסנקורן ואריאל יעקובי פנו לנתניהו בבקשה למצוא פתרון לכל מאות עובדי הרשות שאמורים להיות מפוטרים בסוף אפריל ■ "כך נמנע את הצורך במאבקי הזדהות בכל השירות הציבורי"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, פנה היום (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו, במכתב שנכתב בשמו ובשם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ובו בקשה להורות לנציב שירות המדינה להמשיך ולהעסיק את כל עובדי רשות השידור. בפנייה מוצע לקלוט את העובדים בתאגיד השידור או ב"תפקידים מקבילים" וכאלה "הדורשים הכשרה קצרה" בשירות המדינה.

"דרך המלך היא מציאת חלופות של תפקידים בתאגידים ובשירות המדינה להם מתאימים העובדים", נכתב בפנייה. "דרישתנו הוגנת וצודקת. לפני חג הפסח נכון יהיה לפעול כך שהעובדים יזכו לבשורה, ונמנע את הצורך במאבקי הזדהות צודקים בכל השירות הציבורי". 

עם פתיחת תאגיד השידור בסוף אפריל אמורים להיות מפוטרים מאות מעובדי רשות השידור שלא נקלטו בגוף השידור החדש. חלק מהעובדים נמצאים בגילאי ביניים, שמצד אחד יקשו עליהם להיקלט לעבודה במקומות אחרים במשק, ומצד שני הפיצויים המוגדלים שלהם הם זוכים לא יאפשרו להם לכלכל את משפחתם.

בימים האחרונים כבר החלו עובדי רשות השידור, יחד עם ההסתדרות, בסדרה של צעדי מחאה. אתמול (ג') הפגינו העובדים מול משרד האוצר וחסמו כבישים, ובהמשך הביעו את מחאתם בוועדת הכלכלה של הכנסת שהתכנסה כדי לדון בנושא. שלשום (ב') קטעו העובדים את מהדורת "מבט" והביעו את מחאתם על מסך הטלוויזיה.

עיקר המחאה, שנעשית גם באמצעות שקופיות שמשולבות בשידורי ערוץ 1, מכוונת כעת כלפי שר האוצר משה כחלון, שמנע מראש הממשלה לסגת בו מהתוכנית להקמת התאגיד, ולא איפשר לו לחזור למתווה של שיקום רשות השידור. 

אתמול התייחס השר כחלון לסוגיה בכנס של העיתון "כלכליסט" ואמר: "לבי עם מאות עובדי רשות השידור, כל מפוטר הוא עולם ומלואו. החוק חוקק כשאני הייתי אזרח. עשו דה-לגיטימציה לרשות השידור, ואני קיבלתי את המצב הזה מוכן. בסופו של דבר היה מדובר כאן בכסף ציבורי, ואני הייתי צריך לשמור על הקופה".

כחלון הבטיח "להתערב במקרים המוניטריים", והוסיף: "לא ניתן לזוג עובדים, לחד-הוריות או לאדם נכה להיזרק לרחוב ערב החג. נמצא דרך לסייע להם להיקלט בתאגיד או כעובדי מדינה".