בשבוע הבא בירושלים - כנס עולמי של בלוגרים בתחום התיירות

בשבוע הבא יתכנסו בירושלים 400 בלוגרים מרחבי העולם לכנס TBEX, שייערך בין 20-22 במארס, בשיתוף-פעולה עם הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד התיירות

כנס הבלוגרים  / צילום: איתי מוניקנדם
כנס הבלוגרים / צילום: איתי מוניקנדם

אחד מכלי ההסבר החשובים ביותר עבור ישראל - מדינה שיכלה להוות יעד תיירותי נחשק הרבה יותר אילולא המוניטין הרעוע שלנו בעולם - הוא באמצעות מובילי דעת קהל שיפיצו בעולם את הבשורה שהדרך שבה ישראל נתפסת על-ידי ציבור נרחב במדינות שונות לא פוגשת את המציאות.

לאחרונה העלתה למשל שדרית טלוויזיה מקנדה סרטון המתקן, כלשונה, עיוות ברושם של הקנדים אודות ישראל בעקבות ביקורה כאן. כמוה, סלבס ובלוגרים שמעלים למשל תמונה ברשת החברתית - היא באמת שווה אלף מילים ויותר מכך. מכאן שכל ביקור כזה הוא נכס למשאב התיירותי של ישראל - בהנחה שאותם מובילי דעת קהל זוכים לקבל יחס חמים ונעים מבלי שהם ייחשפו גם לפרצופה האחר של המדינה.

בשבוע הבא יתכנסו 400 בלוגרים מרחבי העולם באירוע תיירותי גדול, כנס TBEX, שיתקיים בירושלים. הבלוגרים יגיעו מעשרות מדינות שונות על-מנת לסקר, לחוות ולספר את סיפורה של ירושלים - בציפייה שהם יקבלו את התמונה שמעבר לסטראוטיפ.

הכנס הבינלאומי הזה יתקיים זו הפעם הראשונה, והעיר שנבחרה היא כאמור ירושלים, וזאת בשל "ההיסטוריה והרב-תרבותיות העשירה שלה", כך לפי מארגני הכנס.

הכנס יתקיים בין 20-22 במארס, בשיתוף-פעולה עם הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד התיירות.

TBEX הוא גוף בינלאומי המאגד תחתיו בלוגרים ובלוגריות מעולם התיירות. בכל שנה מתקיימים 3 כנסים בינלאומיים: בארה"ב, באירופה וביעד משתנה, כשהשנה כאמור מדובר על ירושלים.

הכנס יכלול 3 ימי פעילות אינטנסיביים שיכללו סדנאות והרצאות במרכז הקונגרסים הבינלאומי - בנייני האומה, לצד פעילויות שונות ברחבי ירושלים דוגמת סיורים והדרכות באתרים היסטוריים, סדנאות חומוס, ביקור במרכזים קהילתיים רב-תרבותיים וסיורים בעקבות האומנות והתרבות בעיר.

ב-20 במארס יתקיים אירוע הפתיחה בסינמה סיטי בירושלים עם השחקן ההוליוודי קורין נמק ("פארקר לואיס"), למחרת יתקיים ערב תרבות במוזיאון ישראל וחיזיון לילי במגדל דוד, וב-22 לחודש יינעל הכנס במסיבה ותצוגת אופנה במתחם התחנה.

בנובמבר האחרון הגיעה לישראל משלחת מקדימה לכנס, שכללה 22 ממובילי הבלוגרים בתחום התיירות בעולם. הביקור הניב חשיפה כוללת של כ-2 מיליון איש.

"ישראל מצטיירת בתקשורת כמקום קצת מסוכן ומאוד דתי, אבל המציאות הייתה שונה במהותה ממה שציפיתי תחילה," כך סיכמה שרה ריצ'רד, כתבת תיירות מבריטניה, את התרשמותה מישראל בעקבות הביקור.  המטרה היא שאלה יהיה הרשמים גם הפעם.

שר התיירות יריב לוין, שהצהיר מזמן כי יש להציג את ישראל בזוויות האחרות מעבר לתיירות הדת, מסר כי "הסיבה לשימוש במדיות חדשות, אישיות וממוקדות יותר, כמו אירוח בלוגרים מרחבי העולם לקידום התיירות בירושלים, נעוצה במספרים והנתונים השנתיים: יותר ויותר צעירות וצעירים מרחבי העולם מגלים עניין בישראל בכלל ובירושלים בפרט כיעד תיירותי".

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, ציינה כי השאיפה היא שדרך עיני הבלוגרים אפשר יהיה למנף את "הרב-גוניות הנדירה הקיימת בירושלים ולטובת הפיכתה ליעד תיירותי ראשון במעלה".