בקרוב בארץ: דור חדש לרכב הפנאי שהפך ללהיט בישראל

חדש על הכביש: סובארו הציגה בתערוכת ז'נבה את הדור הבא של הקרוסאובר המשפחתי שלה, שנחשב לאחד הדגמים הפופולריים ביותר בישראל היום ■ מדובר בשדרוג משמעותי שכולל שלל חידושים

תערוכת ז'נבה שנערכה בשבוע החולף הייתה המקום בו סובארו הציגו דגם פופולרי עבור השוק הישראלי, את הדור השני של רכב הפנאי XV. ואם הנכם חוששים כי אתם עלולים שלא להבדיל בין הדור היוצא לזה הנכנס, אל דאגה, אתם בחברה טובה. בדיוק בשביל זה ציינו בסובארו שההבדלים ניכרים בחזות נמוכה ורחבה יותר, חישוקי גלגלים בעיצוב שונה ופנסים מחודשים. מידות המכונית החדשה צמחו במעט, כאשר השינוי המשמעותי הנו תוספת של שלושה ס"מ בבסיס הגלגלים, מה שאומר תא נוסעים מרווח במעט מזה היוצא.

בסובארו מתגאים שמרכב המכונית חוזק באופן משמעותי, מרכז הכובד נמוך יותר ומתלים קשיחים יותר, זאת בהשוואה לדגם היוצא. ועדיין, מרווח הגחון של XV נשאר על נתון של 22 סנטימטרים מרשימים לרכב פנאי שכזה. בגזרת המנוע, עדיין בנפח שני ליטרים ובתצורת בוקסר, מספרים אנשי סובארו כי 80% מהחלקים הנמצאים בו הנם חדשים לחלוטין, מה שמביא ל-6 כ"ס נוספים לעומת 150 של המנוע היוצא, וכי צריכת דלק שופרה, כמקובל.

תיבת ההילוכים נותרה מהסוג הרציף וכעת היא מאפשרת שבעה יחסים קבועים מראש. בהודעה שפרסמו בסובארו לא נאמר דבר על מנוע 1.6 ליטר, אשר נמכר כיום עם ה-XV כאן בארץ. מהיבואן בישראל נמסר כי הסובארו XV אמורה להגיע ארצה לקראת סוף השנה הנוכחית.