פרויקט תחבורה ענק: קו הרכבת שמחבר בין הפריפריה למרכז

מכרמיאל לת"א בשעה וחצי: הצצה לפרויקט קו הרכבת החדש המחבר בין גוש דן למרכז הגליל שנבנה בעלות של 2.8 מיליארד שקל, ובמסגרתו נכרו 2 מנהרות באורך 5 ק"מ כל אחת, והוקמה מסילה כפולה באורך 23 ק"מ בין עכו לכרמיאל, שעליה תנוע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש

רכבת כרמיאל/ צילום:  מתוך הוידאו
רכבת כרמיאל/ צילום: מתוך הוידאו

אחרי רכבת העמק שהושקה בקול תרועה רמה לפני מספר חודשים, חנך השבוע שר התחבורה ישראל כץ את נסיעת המבחן הראשונה של קו הרכבת החדש בין כרמיאל ותל-אביב, שמהווה את גולת הכותרת של מיזם משרד התחבורה לחיבור הפריפריה למרכז הארץ. הקו צפוי לפעול החל מספטמבר הקרוב, זאת בזמן שימשך תכנון הקו המקשר בין כרמיאל לקריית שמונה.

זמן הנסיעה בקו החדש, המחבר בין תל-אביב למרכז הגליל, יימשך כשעה וחצי. עם פתיחת הקו יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום לכל יעד בארץ, זאת במשך שלושה חודשים. בתום שלושה חודשי נסיעות חינם, תינתן לנוסעים הנחה של 50% בדמי הנסיעה למשך שנתיים נוספות.

פרויקט הקו בין כרמיאל ותל-אביב כולל מסילה כפולה שעליה תנוע הרכבת במהירות של מאה ושישים קילומטר לשעה, וכלל בניית שתי מנהרות באורך חמישה קילומטרים כל אחד, שנכרו משני צידיו של הר גילון. זוהי הפעם הראשונה שבה בוצעה בישראל הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה חדשה שפותחה בשוויץ, ולא לפי השיטה שהייתה נהוגה עד היום, שבה מונחות המסילות על גבי חצץ.