בא ג'וניור

מזוז סגר את התיק נגד חיים כץ, והילד הלך בעקבות אביו

ח``כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח``כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

אבות אכלו בוסר

יאיר כץ נעצר. יום ד'. הבן של חיים כץ, השר שבנה קריירה ארוכה בכיסא ראש הוועד של התעשייה האווירית, סובב את החברה, מינה אומרי הן והפיל צדיקים, פוליטיקאי שעשה שימוש בנכסי הציבור בחברה ממשלתית לטובת מערכות הבחירות שלו, שנתן לאנשיו רשימות סדורות של בחר-או-חסל גם ברשימות הליכוד וגם ברשימות העבודה.

הלך הילד בעקבות אביו - מונה לראש ועד המהנדסים, היה צמוד לאיש שהחליף את אבא'לה, ראש הוועד הארצי הנוכחי.

"התמונה המצטיירת בחומר החקירה שהוצג לעיניי היא תמונה מדאיגה, וזו בלשון המעטה. נדמה כי לאורך שנים אנשים עובדים בתע"א בתוך אווירה של פחד תמידי וחשש לעתידם התעסוקתי", אמר ביום ד' השופט.

ויש רק אדם אחד שצריך לקחת אחריות: שופט בית המשפט העליון מני מזוז. ביוני 2007, אחרי חקירה ממושכת נגד חיים כץ בעניין התנהלותו שלו ושל תע"א בפריימריז 2003, בהמשך לפריימריז 1999, אחרי שהמשטרה המליצה להעמיד אנשים לדין, החליט היועץ המשפטי לממשלה - אז מזוז - לסגור את התיק נגד אבא-כץ בגלל "חוסר עניין ציבורי במיצוי התהליך". אז עכשיו הגיע כץ ג'וניור. 

גאולה, הו גאולה

"גאולה, הו גאולה / נשקי אותי עכשיו נשמה/ נשים הן מילים/ הן מים חיים/ או הו הו גאולה" (מילים ולחן: חמי רודנר). אין משובחת מגאולה אבן-סער להגיש מהדורת חדשות מרכזית, אבל השבוע היא נוצלה לרעה. שוב ושוב.

ראשי תאגיד השידור, גיל עומר ואלדד קובלנץ, השתוקקו לשמוע שוב מחיאות כפיים סוערות מצד הברנז'ה המקצועית והפוליטית התומכת, אז הם שלפו את שם הגאולה שהם מגלגלים כבר כמה חודשים. הם עושים את זה בדיוק (במכוון?) כשהמתנגד הגדול נתניהו מטייל בחומה הסינית, וכשמרחוק מתבשל הסדר בינו לבין כחלון, התומך האחרון שלהם, שהשבוע הצליחו לשבור גם אותו.

מה זה אומר על שיקול-הדעת שלהם? מה זה אומר על איכותם בתפקיד שבו הם חייבים להיות קודם כול חכמים?

גם התומכים המריעים הכאילו-תקשורתיים עשו עליה סיבוב: "לשים את אשתו של גדעון סער זה לתקוע אצבע בעין של נתניהו", התבטאו בעונג צרוף. "אשתו-של-סער"? זה מה שהיא עבורכם? מה שפתח דלת רחבה לאלה שתמהו בציניות, שוב על חשבונה של האישה שרוב שנותיה היא אשת חדשות מצטיינת: האם קובלנץ, המוכר כמי שמעדיף לגייס חברים, נותן תמורה לסער, שר החינוך שמינה אותו בתחילת נובמבר 2011 לתפקיד מנהל הטלוויזיה החינוכית?

"מר קובלנץ", אמר אז סער, "הוא איש מקצוע מובהק, מקורי, שיוכל לחולל את השינוי הנדרש בטלוויזיה החינוכית, כדי למלא את מטרותיה ואת יעדיה המקוריים". קובלנץ המשיך לקבל שכר כמנכ"ל החינוכית אחרי שהתחיל לנהל את התאגיד. באחרונה יצא לחל"ת.

במצב הנוכחי, אין שום הבדל בין תאגיד השידור לרשות השידור. צעיר מכאן וקשישה משם - ובדיוק אותו ניצול לא-לטובה של כספי ציבור.

קוקה-קולה קר כקרח

החברה המרכזית למשקאות, היא קוקה-קולה ישראל, חשודה, אחרי 3 שנות חקירה, בניצול מעמדה המונופוליסטי לדחיקת מתחרים מהשוק. הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הודיעה ביום ד' כי היא שוקלת להטיל על החברה עיצום כספי של 62.7 מיליון שקל (לא נדאג ליורשי מוזי ורטהיים ושכר מנהליהם המסורים. נראה שבסוף כולנו נשלם את זה במחיר המשקה הזה או הגבינה ההיא).

אחורה בזמן. אוקטובר 2015: אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, נכנס לחודשיים לכלא אחרי שנמצא אשם בשימוש בכוחה של שופרסל לדחוק מתחרים מהשוק. אפריל 2014: מנכ"ל קוקה-קולה מתפרץ בכעס ובצעקות על ח"כ אראל מרגלית שהגיש הצעת חוק שתחייב מונופולים לפרסם דוחות כספיים: "אתה פופוליסט! מונופול זה לא דבר רע!"

חגיגות 23 במאי

לכל הסובלים והסובלות, הנכתשים והנכתשות מהציבור הרחב והנשחק, לשובתים ולשובתות החרוצים (?) שנשלחים למשימות עיצומים-שביתות, שמבוהלים מראשי האיגודים החזקים שעובדים חזק חזק עבור אבי ניסנקורן (הם יודעים למה. כולנו יודעים למה) בנמלים, ברפא"ל, במשרדי ממשלה, במס שבח, באגד, באל-על ועוד ועוד: יום בלי עיצומים.

אין יום בלי דרישות. אין חודש בלי התבזות שופטי בתי הדין לעבודה. הכול ייגמר בקרוב. ב-23.5. יום הבחירות לראשות ההסתדרות.

stella-k@globes.co.il