עוד מכה לאובר: מכונית ללא נהג שלה הייתה מעורבת בתאונה

צילום של המכונית שוכבת על צדה הועלה בטוויטר ■ המכוניות האוטונומיות של חברת ההסעות החלו לאסוף לקוחות באריזונה לפני חודש

טראוויס קלניק / צילום: רויטרס
טראוויס קלניק / צילום: רויטרס

לצרות הניחתות לאחרונה על אובר (Uber) התווספה כעת תאונת דרכים שבה הייתה מעורבת מכונית אוטונומית המופעלת בידי החברה, בטמפה, אריזונה.

בתמונה שהועלתה בטוויטר, מצולמת אחת ממכוניות הוולוו האוטונומיות מדגם ספורט-שטח (SUV) של אובר, כשהיא שוכבת על צדה ליד מכונית אחרת עם עיקומים וחלונות מנופצים. דוברת של אובר אישרה את התקרית ואת העובדה שמדובר בתמונה אמיתית.

הדוברת לא מסרה פרטים לגבי נפגעים, או האם במכונית היו נוסעים. המכוניות האוטונומיות של אובר החלו לאסוף לקוחות באריזונה בחודש שעבר.

אובר, ומנכ"ל החברה טרוויס קלניק, נמצאים תחת בחינה מדוקדקת בעקבות שורה של שערוריות. חברת השיתוף בנסיעות הואשמה בכך שהיא מנהלת מקום עבודה סקסיסטי. החודש דיווח ניו יורק טיימס כי לאובר יש כלי המכונה "גרייבול" המסייע לנהגים לחמוק מרשויות הפיקוח ואכיפת החוק. קלניק אמר כי הוא זקוק "סיוע בהנהגה" לאחר שבלומברג פרסמה וידיאו שבו הוא נראה מתווכח עם נהג של אובר.

תוכנית המכוניות האוטונומיות של אובר שנויה אף היא במחלוקת. Waymo, זרוע המכוניות האוטונומיות של אלפאבית, תבעה השנה חטיבה של אובר הקרויה Otto על כך שגנבה לכאורה תכנון של רכיב חשוב במכוניות ללא נהג, הקרוי lidar. אובר כינתה את התביעה "חסרת בסיס".

התמונה המראה את ה-SUV של אובר על צדה, מרמזת על תאונה קשה למדי. הדבר מהווה ניגוד לתאונות שבהן היו מעורבות מכוניות אוטונומיות שנבחנו על-ידי Waymo. במבחני נסיעה של יותר מ-2 מיליון מייל על כבישים ציבוריים, הרכבים של Waymo היו מעורבים בתאונות קלות יחסית, בדרך כלל כשרכבים אחרים נסעו אל תוך הצדד האחורי שלהם באזורים עמוסים.