קשיים של הרגע האחרון בסגירת עסקת גולן טלקום

בימים האחרונים מנסה הרוכשת המיועדת ללחוץ את מחיר העסקה כלפי מטה ■ בעלי המניות של גולן, מצידם, מסרבים בתוקף לשינוי בתנאי ההסכם המקורי

עסקת גולן טלקום-אלקטרה צריכה נתקלת בקשיים, שלבים מועטים לפני סגירתה. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים מנסה אלקטרה ללחוץ את מחיר העסקה כלפי מטה, אך בעלי המניות בגולן טלקום מתנגדים לכך בכל תוקף. ישנם הטוענים כי מדובר בתרגילים של הצדדים כדי לשפר את תנאיהם ברגע האחרון.

כפי שפורסם ב"גלובס" בעבר, העסקה עמדה על כרעי תרנגולת עוד לפני מבחן הרגולטורים, וכעת נראה כי המשבר עשוי להגיע עד כדי פיצוץ העסקה.

לאחרונה אישרו הממונה על ההגבלים ומשרד התקשורת את העסקה, ולכאורה זו הייתה אמורה להיסגר בתוך ימים ספורים. בפועל, מסתבר כי אלקטרה העלתה דרישות נוספות בימים האחרונים, שמשמעותן הייתה הפחתה בתמורה שהיא מוכנה לשלם עבור החברה. בתגובה הבהירו בעלי המניות של גולן שהדבר אינו מקובל עליהם, והם דורשים מאלקטרה לעמוד בתנאי ההסכם המקורי.

נזכיר כי כל הגופים שהתעניינו ברכישת גולן סברו כי הכדאיות בעסקה במחיר זה גבולית ביותר, אך ההלוואה שנתנה סלקום לרוכשים הצליחה לשפר במעט את תנאי העסקה -  מה שהוביל, ככל הנראה, להסכמה הראשונית של אלקטרה. בהתאם לתנאי ההסכם המקורי, אלקטרה תשלם סך כולל של כ-350 מיליון שקל עבור גולן.

בימים הקרובים נדע האם העסקה תיסגר סופית, והאם קולות המחלוקת מהווים הפגנת שרירים מצד הצדדים - או שמא מבטאים חוסר שביעות-רצון מתנאי העסקה.

אלקטרה צריכה בחרה שלא להגיב.