מה עם שי לחג? "היי קיו" קורסת - ומה עם הכסף של התלמידים?

חברת הקורסים הוותיקה להכנה לבגרויות ולפסיכומטרי נקלעה לחובות, ומחר תגיש לבית המשפט בקשת חדלות פירעון ■ כעת התלמידים חוששים לגורל הכסף שלהם ולהמשך לימודיהם

HIGH Q
HIGH Q

חברת "היי קיו", שמעבירה קורסי פסיכומטרי, השלמת והכנה לבגרויות וקורסים נוספים, צפויה מחר (א') להגיש לבית המשפט בקשת חדלות פירעון - זאת לאור חוסר יכולתה לכסות את חובותיה שהצטברו לאורך השנים.

החברה, המפעילה כ-28 סניפים ברחבי הארץ, נחשבת לאחת הגדולות והוותיקות בתחום כשבכל אחד מסניפיה לומדים מאות תלמידים. משמעות הדבר היא שאלפי צעירים לא יודעים כעת מה יעלה בגורל לימודיהם והכסף הרב ששילמו, כשברוב המקרים מדובר בכספי הפיקדון שקיבלו עת שחרורם מצה"ל.

כבר לפני כ-3 שבועות הודיעה ההנהלה ל-150 עובדי החברה שלא יקבלו את השי לחג הפסח ושצפויים להיות קיצוצים. ביום חמישי האחרון זומנו העובדים לשיחה שבה חשפו את מצבה הקשה של החברה.

בשיחה בין אחד ממנהלי הסניפים לעו"ד חיות גרינברג, שמייצגת גם את ההנהלה וגם את העובדים, נשמעת גרינברג מייעצת למנהלת הסניף: "אני ממליצה לגל המורים להמשיך ולהחזיק את הכיתות בשבוע הבא, להגיע ולקיים את השיעורים בראשון ובשני. אם יש לקוחות ותלמידים שמתקשרים להתעניין על מועדים, מקומות ועלויות - אין שום בעיה לתת את כל המידע כרגיל. למי שיש רכב בשימוש של החברה והדלקן שייגש למלא מיכל מלא ברכב".

עורכת הדין חיות גרינברג מסרה בתגובה: "בשם עובדי החברה נגיש מחר בבוקר בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי, למינוי בעל תפקיד ומתן סעדים מתאימים. כבר אתמול המלצתי למורים לקיים את הלימודים כסדרם, והם הביעו נכונות לעשות מה שאפשר כדי לא לפגוע בתלמידים. מניסיוני במצבים כאלו, אני צופה שיימצא פתרון לכל התלמידים".